Gratis verzending voor Nederland én België
GRATIS VERZENDING

voor Nederland én België

Ma - Vr voor 19.00 besteld

dezelfde dag verzonden

Meer dan 1500 titels

uit voorraad leverbaar.

Onze beoordelingen

Corto
BGG Rating
6.6
Taal
Engels
Aantal spelers
2 tot 4 spelers
Speelduur
15 tot 45 minuten
Leeftijd
10+
Moeilijkheidsgraad
Gangbaar
Spelmechanismen
Area Majority / Influence, Hand Management, Modular Board, Team-Based Game

Corto

BGG Rating
6.6
Taal
Engels
Aantal spelers
2 tot 4 spelers
Speelduur
15 tot 45 minuten
Leeftijd
10+
Moeilijkheidsgraad
Gangbaar
BGGID
€ 38,99
Momenteel Uitverkocht
Stap binnen in de betoverende wereld van avontuur met [Corto Maltese], de held uit de rijke fantasie van Hugo Pratt. Kies jouw avonturen en beleef ze terwijl het spel zich ontvouwt. Met de hulp van [Corto] en terwijl je de pogingen van Rasputin om je plannen te dwarsbomen weerstaat, verzamel je eigen groep avonturiers en verover het goud aan het einde van het verhaal!

[Corto] is een op kaarten gebaseerde avonturengame die tactiek en geluk combineert. Aan het begin van het spel kies je vier van de zes beschikbare queesten en plaats je de bijbehorende queeste-borden naast elkaar op tafel. Elke queeste heeft zijn eigen set van karakter- en objectkaarten die geschud worden en aan de linkerkant van het bord geplaatst worden. Onthul het bovenste karakter van elke stapel, neem beurten om een van je tokens op een personage te plaatsen en trek vervolgens vier kaarten uit elke combinatie van stapels voor je startende hand.

[Corto] is niet alleen een spel van avontuur en tactiek, maar ook een spel van strategie en geluk. Met karakterkaarten, objectkaarten en queeste-borden creëer je je eigen unieke avontuur. Of je nu kiest voor het aanvallen van de Russische goudtrein, het onderzoeken van de vier azen van walvisbotten of het ontmoeten van de luipaard-mannen, elk avontuur biedt nieuwe uitdagingen en kansen. En met Rasputin die altijd op de loer ligt, is geen enkel avontuur hetzelfde.

Wanneer twee queesten volledig bezet zijn of de spelers geen kaarten meer hebben, eindigt het spel. Naast het scoren voor het goud en de schatten die ze tijdens het spel hebben verzameld, scoort elke speler 2 goud per karakter in de grootste groep karakters die hij controleert en 1 goud per karakter voor kleinere groepen. Degene die eindigt met het meeste goud, wint!
Spelmechanismen
Area Majority / Influence, Hand Management, Modular Board, Team-Based Game
Designer
Laurent Escoffier
We vonden ook deze andere titels die wel eens in de smaak kunnen vallen!