Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Hyperborea
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 6 spelers
- Speelduur
- 45 tot 150 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Action Drafting, Area Majority / Influence, Deck, Bag, and Pool Building, Grid Movement, Hexagon Grid, Modular Board, Movement Points, Variable Player Powers
Hyperborea
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 6 spelers
- Speelduur
- 45 tot 150 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
€ 52,99
Momenteel Uitverkocht
Betreed het wonderlijke rijk van Hyperborea, waar oude beschavingen en magische kristallen de kern vormen van een fascinerend spel. Hyperborea, eens geregeerd door een eeuwenoude beschaving, werd gekenmerkt door zijn gebruik van magische kristallen als voornaamste energiebron. De Hyperboreanen, echter, werden hebzuchtig en hun zoektocht naar meer kracht maakte de kristallen instabiel. Dit leidde tot aardbevingen, mutaties, droogtes en overstromingen.
Zes rivaliserende rijken zijn ontstaan uit de as van de Hyperboreaanse beschaving, waaronder het militaristische Rode Hertogdom, het Smaragd Koninkrijk met zijn dodelijke boogschutters, en de mysterieuze Hemelse Rijk. Elk rijk stuurt nu zijn beste krijgers en ontdekkingsreizigers naar Hyperborea in een poging om dominantie over hun rivalen te bereiken. Maar welk rijk zal zegevieren? Zal brute kracht of diepgaand begrip van wetenschap de overhand hebben?
Hyperborea is een licht beschavingsspel voor 2 tot 6 spelers dat 20-25 minuten per speler duurt. Het spel begint op het moment dat de magische barrière die toegang biedt tot het mythische continent Hyperborea plotseling valt.
Elke speler neemt de rol aan van de leider van een klein koninkrijk gelegen net buiten het nu open te veroveren en te verkennen land. Haar koninkrijk heeft beperkte kennis van huisvesting, handel, beweging, oorlogvoering, onderzoek en groei, maar nieuwe en opwindende krachten zijn verborgen in Hyperborea.
Het belangrijkste mechanisme van het spel, dat kan worden omschreven als "zak-bouwen", houdt in dat je een pool van "civilicubes" bouwt. Elk blokje vertegenwoordigt specialisaties voor je koninkrijk: oorlog, handel, beweging, bouwen, kennis, groei. Grijze blokjes vertegenwoordigen corruptie en verspilling, en spelers zullen deze verkrijgen door nieuwe technologieën te ontwikkelen.
Zes rivaliserende rijken zijn ontstaan uit de as van de Hyperboreaanse beschaving, waaronder het militaristische Rode Hertogdom, het Smaragd Koninkrijk met zijn dodelijke boogschutters, en de mysterieuze Hemelse Rijk. Elk rijk stuurt nu zijn beste krijgers en ontdekkingsreizigers naar Hyperborea in een poging om dominantie over hun rivalen te bereiken. Maar welk rijk zal zegevieren? Zal brute kracht of diepgaand begrip van wetenschap de overhand hebben?
Hyperborea is een licht beschavingsspel voor 2 tot 6 spelers dat 20-25 minuten per speler duurt. Het spel begint op het moment dat de magische barrière die toegang biedt tot het mythische continent Hyperborea plotseling valt.
Elke speler neemt de rol aan van de leider van een klein koninkrijk gelegen net buiten het nu open te veroveren en te verkennen land. Haar koninkrijk heeft beperkte kennis van huisvesting, handel, beweging, oorlogvoering, onderzoek en groei, maar nieuwe en opwindende krachten zijn verborgen in Hyperborea.
Het belangrijkste mechanisme van het spel, dat kan worden omschreven als "zak-bouwen", houdt in dat je een pool van "civilicubes" bouwt. Elk blokje vertegenwoordigt specialisaties voor je koninkrijk: oorlog, handel, beweging, bouwen, kennis, groei. Grijze blokjes vertegenwoordigen corruptie en verspilling, en spelers zullen deze verkrijgen door nieuwe technologieën te ontwikkelen.
- Spelmechanismen
- Action Drafting, Area Majority / Influence, Deck, Bag, and Pool Building, Grid Movement, Hexagon Grid, Modular Board, Movement Points, Variable Player Powers
- Designer
- Andrea Chiarvesio