Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Prophecy
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 5 spelers
- Speelduur
- 180 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Dice Rolling, Open Drafting, Point to Point Movement, Role Playing, Variable Player Powers
Prophecy
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 5 spelers
- Speelduur
- 180 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
€ 72,75
Momenteel Uitverkocht
Welkom in de betoverende wereld van Prophecy. Dit bordspel, ontworpen door de Tsjechische ontwerper Vladimír Chvátil, neemt je mee op een mystieke reis vol avontuur en magie.
In Prophecy begeef je je op een pad vol avontuur waarbij het je doel is om oude artefacten uit de klauwen van demonen te bemachtigen. Deze demonen bewaken de astrale rijken rondom het land, en het is aan jou om ze te verslaan.
In tegenstelling tot vele andere bordspellen, maak je in Prophecy geen gebruik van dobbelstenen om je over het spelbord te verplaatsen. In plaats daarvan, heb je een verscheidenheid aan transportmiddelen tot je beschikking.
Een ander uniek aspect van Prophecy is het ervaringssysteem. Je personage heeft de mogelijkheid om een scala aan vaardigheden en spreuken te leren. Daarnaast zijn er talloze monsters die je kunt ontmoeten en bevechten. Maar pas op, het spel bevat ook willekeurige gebeurtenissen die je vaardigheden op de proef stellen. Na het casten van een spreuk of verliezen van een gevecht, neemt je kracht of wilskracht af totdat deze weer is opgeladen door genezing.
Het einddoel van het spel? Degene die vier van de vijf verborgen artefacten in handen krijgt, wint het spel en wordt de volgende koning van het land.
Prophecy is in de loop der jaren uitgebreid met de Dragon Realm (2003) en Water Realm (2006) edities, welke nog meer diepte en variatie aan het spel toevoegen.
In Prophecy begeef je je op een pad vol avontuur waarbij het je doel is om oude artefacten uit de klauwen van demonen te bemachtigen. Deze demonen bewaken de astrale rijken rondom het land, en het is aan jou om ze te verslaan.
In tegenstelling tot vele andere bordspellen, maak je in Prophecy geen gebruik van dobbelstenen om je over het spelbord te verplaatsen. In plaats daarvan, heb je een verscheidenheid aan transportmiddelen tot je beschikking.
Een ander uniek aspect van Prophecy is het ervaringssysteem. Je personage heeft de mogelijkheid om een scala aan vaardigheden en spreuken te leren. Daarnaast zijn er talloze monsters die je kunt ontmoeten en bevechten. Maar pas op, het spel bevat ook willekeurige gebeurtenissen die je vaardigheden op de proef stellen. Na het casten van een spreuk of verliezen van een gevecht, neemt je kracht of wilskracht af totdat deze weer is opgeladen door genezing.
Het einddoel van het spel? Degene die vier van de vijf verborgen artefacten in handen krijgt, wint het spel en wordt de volgende koning van het land.
Prophecy is in de loop der jaren uitgebreid met de Dragon Realm (2003) en Water Realm (2006) edities, welke nog meer diepte en variatie aan het spel toevoegen.
- Spelmechanismen
- Dice Rolling, Open Drafting, Point to Point Movement, Role Playing, Variable Player Powers
- Designer
- Vlaada Chvátil