Gratis verzending voor Nederland én België
GRATIS VERZENDING

voor Nederland én België

Ma - Vr voor 19.00 besteld

dezelfde dag verzonden

Meer dan 1500 titels

uit voorraad leverbaar.

Onze beoordelingen

Broken Planet
BGG Rating
7.9
Taal
Engels
Aantal spelers
2 tot 5 spelers
Speelduur
45 tot 90 minuten
Leeftijd
12+
Moeilijkheidsgraad
Gangbaar
Spelmechanismen
Action/Event, Area Movement, Betting and Bluffing, Deduction, Hidden Movement, Memory, Modular Board, Role Playing, Simultaneous Action Selection

Broken Planet

BGG Rating
7.9
Taal
Engels
Aantal spelers
2 tot 5 spelers
Speelduur
45 tot 90 minuten
Leeftijd
12+
Moeilijkheidsgraad
Gangbaar
BGGID
€ 73,88
Vandaag Verzonden

De Broken Planet staat op de rand van vernietiging en de enige kracht die de planeet bijeenhoudt is de wil van de Goden. De planeet kan niet genoeg grondstoffen geven om alle levende stammen te onderhouden. Dus gaan de stammen een proces aan om te beslissen wie de favoriete stam wordt. Het doel van het spel is dus om zoveel mogelijk gunst van de Goden te krijgen.

De spelers zijn aasetende stammen die tijdens hun beurt krachtige edelstenen verzamelen op de drijvende eilanden van de Gebroken Planeet. De standaard beurt van een speler bestaat uit beweging en het verzamelen van edelstenen. Bewegen doe je door in het geheim met je kompas een eilandnummer op het speelbord te kiezen en dit verborgen te houden totdat alle andere stammen een locatie hebben gekozen. Daarna onthult iedereen zijn locatie en voert de beweging tegelijkertijd uit. De stammen vinden op de eilanden verschillende tempels met daarop de edelsteensoort die er verzameld kan worden. Na het toevoegen van de verzamelde edelstenen aan hun hand, begint een nieuwe beurt en herhalen de spelers deze stappen.

Elke ronde komt één stam in de 'Offerfase' en mag hij edelsteenkaarten afleggen voor speciale acties. Deze acties omvatten het bouwen van tempels voor unieke effecten, het maken van relikwieën om goddelijke gunst te verkrijgen, of het aanvallen van andere spelers met een goddelijke slag. Elk van deze acties kan op zijn eigen manier gunst opleveren. De offeraar kan niet bewegen of incasseren, maar alle andere stammen wel! De offerrol wordt elke beurt met de klok mee doorgegeven. De hoeveelheid afgelegde edelstenen hangt af van de kosten van de Offerfase-acties.

Alle spelers spelen tegelijkertijd! Het is dus belangrijk om te zien welke edelstenen andere spelers nodig hebben voor hun acties, en welke edelstenen ze al hebben om hun volgende zetten te voorspellen.

Het spel eindigt na X beurten, afhankelijk van het aantal spelers. Als de laatste ronde is gespeeld, telt elke speler zijn gunst. De speler met de meeste gunsten wint het spel.

Spelmechanismen
Action/Event, Area Movement, Betting and Bluffing, Deduction, Hidden Movement, Memory, Modular Board, Role Playing, Simultaneous Action Selection
Designer
Lenny Duwyn