Gratis verzending voor Nederland én België
GRATIS VERZENDING

voor Nederland én België

Ma - Vr voor 19.00 besteld

dezelfde dag verzonden

Meer dan 1500 titels

uit voorraad leverbaar.

Onze beoordelingen

Beyond the Sun
BGG Rating
7.9
Taal
Engels
Aantal spelers
2 tot 4 spelers
Speelduur
60 tot 120 minuten
Leeftijd
14+
Moeilijkheidsgraad
In balans
Spelmechanismen
Area Majority / Influence, Contracts, Events, Income, Point to Point Movement, Tech Trees / Tech Tracks, Worker Placement

Beyond the Sun

BGG Rating
7.9
Taal
Engels
Aantal spelers
2 tot 4 spelers
Speelduur
60 tot 120 minuten
Leeftijd
14+
Moeilijkheidsgraad
In balans
BGGID
€ 73,50
Vandaag Verzonden
Stap in een nieuw tijdperk met Beyond the Sun, een intrigerend bordspel waarin jij de technologische vooruitgang van de mensheid bepaalt aan het begin van het Ruimtetijdperk. Strijd tegen andere spelers om de voornaamste factie te zijn in economische ontwikkeling, wetenschap en galactische invloed.

In Beyond the Sun, wordt het spel gespeeld over een variabel aantal rondes, totdat een aantal eindspel-prestaties gezamenlijk geclaimd zijn door de spelers. De winnaar is de factie met de meeste overwinningspunten. Deze punten worden verkregen door het onderzoeken van technologieën, het verbeteren van hun economie, het beheersen en koloniseren van systemen, en het voltooien van verschillende prestaties en gebeurtenissen gedurende het spel.

Het spelverloop van Beyond the Sun is diepgaand en meeslepend. Spelers verplaatsen hun actie-pion naar een lege actieruimte en voeren die actie uit. Vervolgens voeren ze hun productiefase uit, waarbij ze erts produceren, hun bevolking laten groeien, of een van deze bronnen ruilen voor een andere. Tot slot kunnen ze, indien mogelijk, tot één prestatie claimen.

Naarmate spelers acties ondernemen, onderzoeken ze nieuwe technologieën die in vier niveaus komen. Elke technologie is van één van de vier types (wetenschappelijk, economisch, militair, commercieel), en hoger niveau technologieën moeten overeenkomen met één van de types van de tech die erin leiden. Zo creëren spelers in elk spel hun eigen technologieboom, waarbij ze deze acties gebruiken om hun militaire kracht te vergroten, naar verschillende bewoonbare exoplanetaire systemen te springen, die systemen te koloniseren, hun bronproductie te stimuleren, android-tech te ontwikkelen die groei mogelijk maakt zonder bevolking, en meer.
Spelmechanismen
Area Majority / Influence, Contracts, Events, Income, Point to Point Movement, Tech Trees / Tech Tracks, Worker Placement
Designer
Dennis K. Chan
We vonden ook deze andere titels die wel eens in de smaak kunnen vallen!