Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
City Hall
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 4 spelers
- Speelduur
- 90 minuten
- Leeftijd
- 13+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Auction/Bidding, Tile Placement
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 4 spelers
- Speelduur
- 90 minuten
- Leeftijd
- 13+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
Normale prijs
€ 63,50
Speciale prijs
€ 53,88
Vandaag Verzonden
In het fascinerende spel [City Hall] strijden de spelers om het burgemeesterschap van New York City. Deze prestigieuze rol gaat naar de speler die zowel de groei van de stad bevordert als de goedkeuring van de burgers wint. Het is een delicaat evenwicht tussen groei en populariteit dat uiteindelijk de verkiezingen zal beslissen.
Het hart van [City Hall] bestaat uit zeven kantoren, elk met een unieke rol in de ontwikkeling van de stad of de verkiezingscampagne. Of het nu gaat om de Belastinginspecteur, de Landmeter of het Bestemmingsplannenbord, elk kantoor heeft zijn eigen invloed op de ontwikkeling van de stad. In een ronde mag elke speler één van deze kantoren activeren, maar wees op je hoede - andere spelers kunnen proberen de controle over het kantoor te stelen met hun invloed.
Spelers van [City Hall] zullen land kopen en eigendommen bouwen om aantrekkelijke buurten te creëren die mensen naar de stad trekken. Of misschien plaatsen ze een fabriek naast het wooncomplex van een tegenstander om mensen weg te jagen. Ze zullen ook hun kiezers belasten om fondsen te werven, invloed kopen en verkopen aan de Lobbyist, en campagne voeren om hun goedkeuringsniveau te verhogen.
Aan het einde van het spel zullen de burgers van de stad stemmen op basis van welke speler hen heeft aangetrokken en het goedkeuringsniveau van die speler. Speciale belangengroepen zullen ook stemmen verzamelen voor spelers op basis van bepaalde doelen, zoals Wall Street die de speler met het meeste geld steunt. De speler met de meeste stemmen op de verkiezingsdag wordt de burgemeester van New York en benoemt zijn of haar tegenstanders tot de Sanitaire Dienst.
Het hart van [City Hall] bestaat uit zeven kantoren, elk met een unieke rol in de ontwikkeling van de stad of de verkiezingscampagne. Of het nu gaat om de Belastinginspecteur, de Landmeter of het Bestemmingsplannenbord, elk kantoor heeft zijn eigen invloed op de ontwikkeling van de stad. In een ronde mag elke speler één van deze kantoren activeren, maar wees op je hoede - andere spelers kunnen proberen de controle over het kantoor te stelen met hun invloed.
Spelers van [City Hall] zullen land kopen en eigendommen bouwen om aantrekkelijke buurten te creëren die mensen naar de stad trekken. Of misschien plaatsen ze een fabriek naast het wooncomplex van een tegenstander om mensen weg te jagen. Ze zullen ook hun kiezers belasten om fondsen te werven, invloed kopen en verkopen aan de Lobbyist, en campagne voeren om hun goedkeuringsniveau te verhogen.
Aan het einde van het spel zullen de burgers van de stad stemmen op basis van welke speler hen heeft aangetrokken en het goedkeuringsniveau van die speler. Speciale belangengroepen zullen ook stemmen verzamelen voor spelers op basis van bepaalde doelen, zoals Wall Street die de speler met het meeste geld steunt. De speler met de meeste stemmen op de verkiezingsdag wordt de burgemeester van New York en benoemt zijn of haar tegenstanders tot de Sanitaire Dienst.
- Spelmechanismen
- Auction/Bidding, Tile Placement
- Designer
- Michael R. Keller