Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Chocolate Factory
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 45 tot 90 minuten
- Leeftijd
- 10+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Action Points, Bias, Contracts, End Game Bonuses, Open Drafting, Pick-up and Deliver, Resource Queue, Slide/Push
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 45 tot 90 minuten
- Leeftijd
- 10+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
€ 52,88
Momenteel Uitverkocht
Stap in de voetsporen van ondernemers en chocolatiers uit het begin van de 20e eeuw met [Chocolate Factory]. In dit spel ben je de hoofdchocolademaker en is het jouw taak om de lekkerste chocolade te produceren. [Chocolate Factory] is een eurospel waarbij je letterlijk een fabriek bouwt en chocolaatjes verplaatst via een beweegbare transportband. De uitdaging? Voltooi zoveel mogelijk van de door winkeliers gevraagde chocolade tegen de beste waarde.
Het spel biedt een unieke belevenis door de combinatie van de fysieke elementen van de houten chocoladestukjes en de beweegbare transportband met de euro-mechanica.
Het spel begint met iedere speler die een startbord ontvangt met daarop twee fabrieksonderdelen die betrekking hebben op een fysieke transportband. Gedurende het spel zullen spelers nieuwe fabrieksonderdelen ontwerpen en specialisten werven, die eenmalige kaarten zijn met speciale krachten.
Bij elke ‘duw’ in het spel zullen spelers hun cacao in machines moeten verwerken. Hierbij kunnen de spelers hun brandstof en fabrieksonderdelen gebruiken om hun chocolade te manipuleren. Maar let op, de ruimtelijke elementen van het spel vereisen zorgvuldige overweging want chocoladestukjes kunnen alleen tijdens een 'push' worden gemanipuleerd door het fabrieksonderdeel dat naast hun tegel ligt.
Punten worden gescoord door chocolade te maken voor openbare en persoonlijke doelen. De speler met de meeste punten aan het einde van het spel, wordt de ultieme meesterchocolatier van de [Chocolate Factory].
Het spel biedt een unieke belevenis door de combinatie van de fysieke elementen van de houten chocoladestukjes en de beweegbare transportband met de euro-mechanica.
Het spel begint met iedere speler die een startbord ontvangt met daarop twee fabrieksonderdelen die betrekking hebben op een fysieke transportband. Gedurende het spel zullen spelers nieuwe fabrieksonderdelen ontwerpen en specialisten werven, die eenmalige kaarten zijn met speciale krachten.
Bij elke ‘duw’ in het spel zullen spelers hun cacao in machines moeten verwerken. Hierbij kunnen de spelers hun brandstof en fabrieksonderdelen gebruiken om hun chocolade te manipuleren. Maar let op, de ruimtelijke elementen van het spel vereisen zorgvuldige overweging want chocoladestukjes kunnen alleen tijdens een 'push' worden gemanipuleerd door het fabrieksonderdeel dat naast hun tegel ligt.
Punten worden gescoord door chocolade te maken voor openbare en persoonlijke doelen. De speler met de meeste punten aan het einde van het spel, wordt de ultieme meesterchocolatier van de [Chocolate Factory].
- Spelmechanismen
- Action Points, Bias, Contracts, End Game Bonuses, Open Drafting, Pick-up and Deliver, Resource Queue, Slide/Push
- Designer
- Matthew Dunstan