Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Quadropolis (Engelstalig)
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 4 spelers
- Speelduur
- 30 tot 75 minuten
- Leeftijd
- 8+
- Moeilijkheidsgraad
- Gangbaar
- Spelmechanismen
- Hand Management, Pattern Building, Set Collection, Square Grid, Tile Placement, Worker Placement, Worker Placement, Different Worker Types
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 4 spelers
- Speelduur
- 30 tot 75 minuten
- Leeftijd
- 8+
- Moeilijkheidsgraad
- Gangbaar
- BGGID
€ 41,50
Momenteel Uitverkocht
In het Engelstalige spel Quadropolis, oorspronkelijk aangekondigd als City Mania, krijgt elke speler de kans om een eigen metropolis te bouwen. Maar let op, de competitie is fel! Je medespelers strijden om de beste winkels, parken, openbare diensten en andere structuren in hun stad te plaatsen.
Quadropolis bestaat uit vier rondes. In elke ronde worden tegels willekeurig uitgelegd op een 5x5 raster. Elk van de spelers krijgt vier architecten, genummerd van 1 tot 4. Het strategische element in dit spel komt naar voren wanneer je een architect naast een rij of kolom plaatst om een tegel te claimen. Het nummer van de architect bepaalt hoe ver je in de rij of kolom kunt gaan om een tegel te pakken. Daarna plaats je de tegel in de corresponderende rij of kolom op je 4x4 stadsbord en claim je eventuele grondstoffen die aan de tegel zijn verbonden, zoals inwoners of energie.
Maar wees voorzichtig! Zodra een speler een tegel pakt, wordt er een figuur in de nu lege ruimte geplaatst. De volgende speler mag geen architect in dezelfde rij of kolom plaatsen. Dit betekent dat elke zet je speelopties voor jou en je medespelers beperkt.
Na vier rondes eindigt het spel. Spelers kunnen de inwoners en energie tussen hun tegels verplaatsen om hun score te maximaliseren. Aan het einde van het spel scoor je punten voor elk van de zes soorten gebouwen in je stad, afhankelijk van hoe goed je je stad hebt gebouwd. Maar vergeet niet, je moet de gebouwen activeren met inwoners of energie zoals vereist!
Of het nu gaat om woontorens, winkels, openbare diensten, parken, havens of fabrieken, elk gebouw heeft zijn eigen unieke manier om punten te scoren. Sommige gebouwen leveren zelfs direct overwinningspunten op! Tel deze punten op bij wat je hebt gescoord voor elk type gebouw in je stad, en degene met de hoogste score wint.
Quadropolis bestaat uit vier rondes. In elke ronde worden tegels willekeurig uitgelegd op een 5x5 raster. Elk van de spelers krijgt vier architecten, genummerd van 1 tot 4. Het strategische element in dit spel komt naar voren wanneer je een architect naast een rij of kolom plaatst om een tegel te claimen. Het nummer van de architect bepaalt hoe ver je in de rij of kolom kunt gaan om een tegel te pakken. Daarna plaats je de tegel in de corresponderende rij of kolom op je 4x4 stadsbord en claim je eventuele grondstoffen die aan de tegel zijn verbonden, zoals inwoners of energie.
Maar wees voorzichtig! Zodra een speler een tegel pakt, wordt er een figuur in de nu lege ruimte geplaatst. De volgende speler mag geen architect in dezelfde rij of kolom plaatsen. Dit betekent dat elke zet je speelopties voor jou en je medespelers beperkt.
Na vier rondes eindigt het spel. Spelers kunnen de inwoners en energie tussen hun tegels verplaatsen om hun score te maximaliseren. Aan het einde van het spel scoor je punten voor elk van de zes soorten gebouwen in je stad, afhankelijk van hoe goed je je stad hebt gebouwd. Maar vergeet niet, je moet de gebouwen activeren met inwoners of energie zoals vereist!
Of het nu gaat om woontorens, winkels, openbare diensten, parken, havens of fabrieken, elk gebouw heeft zijn eigen unieke manier om punten te scoren. Sommige gebouwen leveren zelfs direct overwinningspunten op! Tel deze punten op bij wat je hebt gescoord voor elk type gebouw in je stad, en degene met de hoogste score wint.
- Spelmechanismen
- Hand Management, Pattern Building, Set Collection, Square Grid, Tile Placement, Worker Placement, Worker Placement, Different Worker Types
- Designer
- François Gandon