Gratis verzending voor Nederland én België
GRATIS VERZENDING

voor Nederland én België

Ma - Vr voor 19.00 besteld

dezelfde dag verzonden

Meer dan 1500 titels

uit voorraad leverbaar.

Onze beoordelingen

Steampunk Rally - Third Edition
BGG Rating
7.2
Taal
Engels
Aantal spelers
2 tot 8 spelers
Speelduur
45 tot 75 minuten
Leeftijd
14+
Moeilijkheidsgraad
In balans
Spelmechanismen
Closed Drafting, Dice Rolling, Modular Board, Race, Resource to Move, Simultaneous Action Selection, Track Movement, Variable Player Powers, Worker Placement with Dice Workers

Steampunk Rally - Third Edition

BGG Rating
7.2
Taal
Engels
Aantal spelers
2 tot 8 spelers
Speelduur
45 tot 75 minuten
Leeftijd
14+
Moeilijkheidsgraad
In balans
BGGID
€ 49,88
Momenteel Uitverkocht
Steampunk Rally - Derde Editie is meer dan zomaar een bordspel. Het is een meeslepende reis door een wereld doordrenkt met de esthetiek van steampunk, waarin spelers de rol aannemen van beroemde uitvinders als Nikola Tesla en Marie Curie. Het doel? Het creëren van ingenieuze machines die stoom, warmte en elektriciteit gebruiken om een nietsontziende race door de Zwitserse Alpen te winnen.

In elk rondje begint de uitdaging met een kaartontwerp waarin spelers zorgvuldig machineonderdelen selecteren om aan hun uitvinding toe te voegen. Daarnaast kiezen ze boostkaarten die hen kunnen helpen of hun tegenstanders kunnen hinderen.

De Steampunk Rally - Derde Editie biedt spelers ook de mogelijkheid om ontworpen kaarten te verwijderen voor dobbelstenen of tandwielen om hun uitvinding van stroom te voorzien. Deze keuze moet echter met zorg worden gemaakt bij elke kaart die wordt getrokken.

Na het ontwikkelen van hun machines, werpen spelers hun dobbelstenen en gebruiken deze om machineonderdelen te activeren. Dit levert voordelen op zoals beweging, afscherming en extra dobbelstenen om nog meer onderdelen te activeren. Door het terrein te doorkruisen, ontstaat schade en als de schademeter van een speler aan het einde van de beurt rood wordt, moeten ze onderdelen van hun uitvinding verliezen. Dit betekent dat spelers voortdurend nieuwe synergieën moeten ontdekken tijdens de ontwerpfase.
Spelmechanismen
Closed Drafting, Dice Rolling, Modular Board, Race, Resource to Move, Simultaneous Action Selection, Track Movement, Variable Player Powers, Worker Placement with Dice Workers
Designer
Orin Bishop
We vonden ook deze andere titels die wel eens in de smaak kunnen vallen!