Gratis verzending voor Nederland én België
GRATIS VERZENDING

voor Nederland én België

Ma - Vr voor 19.00 besteld

dezelfde dag verzonden

Meer dan 1500 titels

uit voorraad leverbaar.

Onze beoordelingen

Tokyo Highway
BGG Rating
6.7
Taal
Engels
Aantal spelers
2 spelers
Speelduur
30 tot 60 minuten
Leeftijd
8+
Moeilijkheidsgraad
Lichtvoetig
Spelmechanismen
Network and Route Building, Stacking and Balancing

Tokyo Highway

BGG Rating
6.7
Taal
Engels
Aantal spelers
2 spelers
Speelduur
30 tot 60 minuten
Leeftijd
8+
Moeilijkheidsgraad
Lichtvoetig
BGGID
€ 42,25
Momenteel Uitverkocht
Bereid je voor op een uniek spel dat je strategisch inzicht en bouwvaardigheden op de proef stelt: Tokyo Highway. Dit spel, dat ontworpen is voor twee spelers, daagt je uit om met behulp van 66 cilinders en stokjes een wegennetwerk te creëren waarop je al je auto's kunt plaatsen. Maar wees gewaarschuwd: de cilinders, die als kolommen dienen, hoeven niet altijd dezelfde hoogte te hebben als ze verbonden zijn!

Het doel van Tokyo Highway is om al je auto's op de snelweg te plaatsen door de wegen van je tegenstander te kruisen. Je bouwt een zuil, plaatst een weg die rust tussen het basispunt en de nieuw gebouwde zuil, en als de voorwaarden kloppen, plaats je een auto op de weg. Je beurt eindigt met het oordeel van je tegenstander, en als er een probleem is, moet dat onmiddellijk worden opgelost.

Een bijzonder aspect van Tokyo Highway is de mogelijkheid om een kruispunt te bouwen met behulp van de gele zuil, de zogenaamde 'junction'. Hiermee kun je de hoogte van je zuil naar wens aanpassen en je snelweg in twee richtingen uitbreiden. Maar pas op, als de hoek van de weg te steil is, kan het plaatsen van auto's een probleem worden!

Tokyo Highway eindigt wanneer alle 10 auto's op de snelweg zijn geplaatst of wanneer de bouwmaterialen op zijn. Degene die als eerste alle auto's plaatst, is de winnaar. Als de bouwmaterialen op zijn, moet de speler zonder bouwmaterialen wachten tot de tegenstander zijn beurt heeft beëindigd. Als de tegenstander zijn beurt zonder strafpunten beëindigt, verliest de speler zonder bouwmaterialen.
Spelmechanismen
Network and Route Building, Stacking and Balancing
Designer
Naotaka Shimamoto
We vonden ook deze andere titels die wel eens in de smaak kunnen vallen!