Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- Taal
- Nederlands
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 60 tot 150 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- Spelmechanismen
- End Game Bonuses, Hexagon Grid, Income, Modular Board, Network and Route Building, Solo / Solitaire Game, Tags, Tech Trees / Tech Tracks, Turn Order: Pass Order, Variable Player Powers, Variable Set-up, Victory Points as a Resource
- Taal
- Nederlands
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 60 tot 150 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- BGGID
Gaia Project is een nieuw spel in de lijn van Terra Mystica. Net als in het originele Terra Mystica leven veertien verschillende facties op zeven verschillende soorten planeten en elke factie is gebonden aan hun eigen thuisplaneten. Om zich te ontwikkelen en te groeien, moeten ze naburige planeten terraformen in competitie met de andere groepen. Bovendien kunnen Gaia planeten door alle facties worden gebruikt voor kolonisatie en kunnen transdimensionale planeten worden veranderd in Gaia planeten.
Alle facties kunnen hun vaardigheden op zes verschillende ontwikkelingsgebieden verbeteren: Terraforming, Navigatie, Kunstmatige Intelligentie, Gaiaforming, Economie en Onderzoek wat leidt tot geavanceerde technologie en speciale bonussen. Om dat allemaal te doen, heeft elke groep speciale bekwaamheden en vaardigheden.
Het speelveld bestaat uit tien sectoren, waardoor een variabele opstelling mogelijk is en Gaia Project dus een nog grotere her speelbaarheid heeft dan zijn voorganger Terra Mystica. Een game met twee spelers wordt gehost in zeven sectoren.