Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Underwater Cities
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 75 tot 150 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- Spelmechanismen
- End Game Bonuses, Hand Management, Income, Network and Route Building, Solo / Solitaire Game, Turn Order: Claim Action, Turn Order: Stat-Based, Worker Placement
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 75 tot 150 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- BGGID
€ 50,50
Op voorraad - Vandaag Verzonden
Betreed de opwindende wereld van [Underwater Cities], waar spelers de meest briljante geesten van de planeet vertegenwoordigen, belast met de uitdaging om de meest bewoonbare onderwaterzones mogelijk te creëren. Tijdens dit spannende spel, dat ongeveer 30-45 minuten per speler duurt, wordt je creativiteit en strategisch denken op de proef gesteld.
[Underwater Cities] draait om kaartplaatsing. Een kleurrijke reeks van kaarten wordt langs de rand van het hoofdbord geplaatst in 3 x 5 slots, elk in een andere kleur. Idealiter kunnen spelers hun kaarten in slots van dezelfde kleur plaatsen. Zo kunnen ze zowel acties als voordelen ondernemen: de actie die op het slot op het hoofdbord staat afgebeeld en ook het voordeel van de kaart.
Acties en voordelen kunnen spelers in staat stellen om grondstoffen binnen te halen, stadskoepels te bouwen en te verbeteren, tunnels en productiegebouwen zoals boerderijen, ontziltingsapparaten en laboratoria in hun persoonlijke onderwatergebied te bouwen. Ze kunnen hun marker op het initiatiefspoor bewegen (wat belangrijk is voor de spelersvolgorde in de volgende beurt), de "A-kaarten" van de speler activeren en kaarten verzamelen, zowel speciale als basis, die betere beslissingsmogelijkheden bieden tijdens het spel.
Bijna 220 kaarten - zowel speciaal als basis - zijn verdeeld in vijf typen, afhankelijk van de manier en tijd van gebruik. Onderwatergebieden zijn gepland om dubbelzijdig te zijn, wat spelers veel mogelijkheden biedt om VPs te behalen en uiteindelijk te winnen.
[Underwater Cities] draait om kaartplaatsing. Een kleurrijke reeks van kaarten wordt langs de rand van het hoofdbord geplaatst in 3 x 5 slots, elk in een andere kleur. Idealiter kunnen spelers hun kaarten in slots van dezelfde kleur plaatsen. Zo kunnen ze zowel acties als voordelen ondernemen: de actie die op het slot op het hoofdbord staat afgebeeld en ook het voordeel van de kaart.
Acties en voordelen kunnen spelers in staat stellen om grondstoffen binnen te halen, stadskoepels te bouwen en te verbeteren, tunnels en productiegebouwen zoals boerderijen, ontziltingsapparaten en laboratoria in hun persoonlijke onderwatergebied te bouwen. Ze kunnen hun marker op het initiatiefspoor bewegen (wat belangrijk is voor de spelersvolgorde in de volgende beurt), de "A-kaarten" van de speler activeren en kaarten verzamelen, zowel speciale als basis, die betere beslissingsmogelijkheden bieden tijdens het spel.
Bijna 220 kaarten - zowel speciaal als basis - zijn verdeeld in vijf typen, afhankelijk van de manier en tijd van gebruik. Onderwatergebieden zijn gepland om dubbelzijdig te zijn, wat spelers veel mogelijkheden biedt om VPs te behalen en uiteindelijk te winnen.
- Spelmechanismen
- End Game Bonuses, Hand Management, Income, Network and Route Building, Solo / Solitaire Game, Turn Order: Claim Action, Turn Order: Stat-Based, Worker Placement
- Designer
- Vladimír Suchý