Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 75 tot 150 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- Spelmechanismen
- End Game Bonuses, Hand Management, Income, Network and Route Building, Solo / Solitaire Game, Turn Order: Stat-Based, Worker Placement
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 75 tot 150 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- BGGID
In Underwater Cities, dat ongeveer 30-45 minuten per speler duurt, vertegenwoordigen spelers de krachtigste hersenen ter wereld, door de overbevolking van de aarde genomineerde hersenen om de beste en meest leefbare onderwatergebieden mogelijk te maken.
Het belangrijkste principe van het spel is kaartplaatsing. Drie gekleurde kaarten worden langs de rand van het moederbord in 3 x 5 vakken geplaatst, die ook gekleurd zijn. Idealiter kunnen spelers kaarten plaatsen in slots van dezelfde kleur. Vervolgens kunnen ze zowel acties als voordelen bieden: de actie die wordt weergegeven in de sleuf op het moederbord en ook het voordeel van de kaart. Acties en voordelen kunnen spelers toelaten tot inname van grondstoffen; het bouwen en upgraden van stadskoepels, tunnels en productiegebouwen zoals boerderijen, ontziltingsapparatuur en laboratoria in hun persoonlijke onderwatergebied; om hun marker op het initiatietrack te verplaatsen (wat belangrijk is voor de spelersvolgorde in de volgende beurt); om de "A-kaarten" van de speler te activeren; en om kaarten te verzamelen, zowel speciale als standaard kaarten die betere beslissingsmogelijkheden bieden tijdens het spelen van het spel.
Alle bijna 220 kaarten - hetzij speciaal of eenvoudig - zijn verdeeld in vijf typen, afhankelijk van de manier en het tijdstip van gebruik. Onderwatergebieden zijn gepland om dubbelzijdig te zijn, waardoor spelers veel mogelijkheden hebben om VP's te bereiken en uiteindelijk te winnen.
- Spelmechanismen
- End Game Bonuses, Hand Management, Income, Network and Route Building, Solo / Solitaire Game, Turn Order: Stat-Based, Worker Placement
- Designer
- Vladimír Suchý