Spellenvariant.nl gebruikt cookies om de website goed te laten werken en voor analyse.
Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies.
Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Bites
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 5 spelers
- Speelduur
- 15 tot 30 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- Lichtvoetig
- Spelmechanismen
- Commodity Speculation, End Game Bonuses, Map Reduction, Modular Board, Set Collection, Track Movement, Variable Set-up
Bites
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 5 spelers
- Speelduur
- 15 tot 30 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- Lichtvoetig
- BGGID
€ 44,50
Momenteel niet verkrijgbaar
Welkom in de fascinerende wereld van Bites, waar strategie en tactiek samenkomen in een meeslepende spelervaring. Dit vernieuwde spel, geïnspireerd door de geliefde Big Points, nodigt spelers uit om zich onder te dompelen in een kleurrijke wereld vol mieren en verrukkelijke lekkernijen. Met een speeltijd van slechts 20 minuten is Bites perfect voor een snelle, maar intense spelervaring.
In Bites verplaatsen spelers mieren langs een pad, waarbij ze onderweg voedsel verzamelen. De waarde van dit voedsel hangt echter af van de bewegingen van de andere mieren. Dit maakt elke beslissing belangrijk en zorgt voor een complex samenspel van gedeelde belangen. De "rules cards" voegen een extra laag van variatie toe aan elk spel, waardoor geen enkele sessie hetzelfde is.
Tijdens de opstelling wordt een pad van voedsel uitgelegd. Spelers kunnen in hun beurt elke mier verplaatsen naar het volgende voedsel dat overeenkomt met hun kleur, zoals een rode mier naar een appel. Het voedsel dat direct voor of achter de mier ligt, wordt verzameld om aan het einde van het spel te scoren. Maar de exacte waarde blijft onzeker totdat de bijbehorende mier de mierenhoop bereikt.
Tijdens het avontuur kunnen spelers ook chocolade verzamelen voor speciale acties en wijn voor extra bonuspunten. De vier kaartenstapels die de spelregels bepalen, zorgen ervoor dat elke spelronde uniek is. Of het nu gaat om wie als eerste de mierenhoop bereikt of hoe wijn en chocolade het beste worden ingezet, elke keuze maakt een verschil.
Kun jij de kettingreacties van acties zo beïnvloeden dat je de meest waardevolle voedselverzameling aan het einde hebt?
In Bites verplaatsen spelers mieren langs een pad, waarbij ze onderweg voedsel verzamelen. De waarde van dit voedsel hangt echter af van de bewegingen van de andere mieren. Dit maakt elke beslissing belangrijk en zorgt voor een complex samenspel van gedeelde belangen. De "rules cards" voegen een extra laag van variatie toe aan elk spel, waardoor geen enkele sessie hetzelfde is.
Tijdens de opstelling wordt een pad van voedsel uitgelegd. Spelers kunnen in hun beurt elke mier verplaatsen naar het volgende voedsel dat overeenkomt met hun kleur, zoals een rode mier naar een appel. Het voedsel dat direct voor of achter de mier ligt, wordt verzameld om aan het einde van het spel te scoren. Maar de exacte waarde blijft onzeker totdat de bijbehorende mier de mierenhoop bereikt.
Tijdens het avontuur kunnen spelers ook chocolade verzamelen voor speciale acties en wijn voor extra bonuspunten. De vier kaartenstapels die de spelregels bepalen, zorgen ervoor dat elke spelronde uniek is. Of het nu gaat om wie als eerste de mierenhoop bereikt of hoe wijn en chocolade het beste worden ingezet, elke keuze maakt een verschil.
Kun jij de kettingreacties van acties zo beïnvloeden dat je de meest waardevolle voedselverzameling aan het einde hebt?
- Spelmechanismen
- Commodity Speculation, End Game Bonuses, Map Reduction, Modular Board, Set Collection, Track Movement, Variable Set-up
- Designer
- Brigitte Ditt