Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Cash 'n Guns - Second Edition (Nederlandstalig)
- Taal
- Nederlands
- Aantal spelers
- 4 tot 8 spelers
- Speelduur
- 30 tot 45 minuten
- Leeftijd
- 10+
- Moeilijkheidsgraad
- Lichtvoetig
- Spelmechanismen
- Open Drafting, Player Elimination, Simultaneous Action Selection, Take That, Variable Player Powers
- Taal
- Nederlands
- Aantal spelers
- 4 tot 8 spelers
- Speelduur
- 30 tot 45 minuten
- Leeftijd
- 10+
- Moeilijkheidsgraad
- Lichtvoetig
- BGGID
€ 31,99
Momenteel niet verkrijgbaar
In de schaduwrijke wereld van Cash 'n Guns - Second Edition (Nederlandstalig), wordt iedere speler onderdeel van de onderwereld. Bij dit spel draait alles om strategie, bluf en natuurlijk... geld.
Een verlaten magazijn is het toneel waar een bende gangsters hun buit verdeelt. Maar zoals het echte gangsters betaamt, is er onenigheid over de verdeling. De wapens worden getrokken en de spanning stijgt. Wie gaat er vandoor met de grootste buit zonder het loodje te leggen?
Cash 'n Guns - Second Edition (Nederlandstalig) brengt de meest memorabele scènes van je favoriete gangsterfilms tot leven. Na acht spannende rondes is het doel om meer geld te hebben dan je medespelers, en natuurlijk nog in leven te zijn.
Iedere ronde heeft een andere Boss, die de snelheid van het spel bepaalt. Eerst worden de buitkaarten onthuld, vervolgens laden de spelers hun wapens door stiekem een "Bang!" of "Click! Click!" kaart te kiezen. De Boss telt tot drie en dan moet iedereen zijn wapen op iemand anders richten. Na een moment van dreigende stilte en het inschatten van de tegenstanders, kan iedereen die niet het risico wil lopen om beschoten te worden, zich terugtrekken uit de ronde.
Vanaf hier wordt het spel nog spannender. Iedereen die nog in de ronde is en zijn wapen op iemand anders richt, onthult zijn kaart. Wie een "Bang!" voor zijn kiezen krijgt, ontvangt een wondmarkering en krijgt geen deel van de buit. Vanaf de Boss kiest iedereen nog in de ronde één voor één een buitkaart, totdat alles is geclaimd.
Na acht rondes is het spel voorbij. De speler met de meeste diamanten ontvangt een grote bonus, en schilderijen scoren op basis van het aantal dat je hebt verzameld. Wie de waardevolste buit heeft, wint het spel!
Een verlaten magazijn is het toneel waar een bende gangsters hun buit verdeelt. Maar zoals het echte gangsters betaamt, is er onenigheid over de verdeling. De wapens worden getrokken en de spanning stijgt. Wie gaat er vandoor met de grootste buit zonder het loodje te leggen?
Cash 'n Guns - Second Edition (Nederlandstalig) brengt de meest memorabele scènes van je favoriete gangsterfilms tot leven. Na acht spannende rondes is het doel om meer geld te hebben dan je medespelers, en natuurlijk nog in leven te zijn.
Iedere ronde heeft een andere Boss, die de snelheid van het spel bepaalt. Eerst worden de buitkaarten onthuld, vervolgens laden de spelers hun wapens door stiekem een "Bang!" of "Click! Click!" kaart te kiezen. De Boss telt tot drie en dan moet iedereen zijn wapen op iemand anders richten. Na een moment van dreigende stilte en het inschatten van de tegenstanders, kan iedereen die niet het risico wil lopen om beschoten te worden, zich terugtrekken uit de ronde.
Vanaf hier wordt het spel nog spannender. Iedereen die nog in de ronde is en zijn wapen op iemand anders richt, onthult zijn kaart. Wie een "Bang!" voor zijn kiezen krijgt, ontvangt een wondmarkering en krijgt geen deel van de buit. Vanaf de Boss kiest iedereen nog in de ronde één voor één een buitkaart, totdat alles is geclaimd.
Na acht rondes is het spel voorbij. De speler met de meeste diamanten ontvangt een grote bonus, en schilderijen scoren op basis van het aantal dat je hebt verzameld. Wie de waardevolste buit heeft, wint het spel!
- Spelmechanismen
- Open Drafting, Player Elimination, Simultaneous Action Selection, Take That, Variable Player Powers
- Designer
- Ludovic Maublanc