Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Caverna: Cave vs Cave
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 2 spelers
- Speelduur
- 15 tot 45 minuten
- Leeftijd
- 10+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Tile Placement, Worker Placement
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 2 spelers
- Speelduur
- 15 tot 45 minuten
- Leeftijd
- 10+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
€ 28,88
Momenteel niet verkrijgbaar
Stap in de wereld van mijnbouw en strategie met Caverna: Cave vs Cave. In dit fascinerende tweespelerspel begin je met slechts twee dwergen en een kleine opgraving in de zijkant van een berg. Gedurende acht ronden zul je jouw arbeidskracht verdubbelen, nieuwe leefruimtes in de berg openen, nieuwe gebouwen en kamers bouwen om in te leven, en graven naar waardevolle metalen.
Caverna: Cave vs Cave is een spel van diepte en detail. Elke speler begint met een individueel spelbord dat bedekt is met een willekeurige verzameling van face-down gebouw/kamertegels en slechts één ruimte. Sommige tegels zijn face-up en beschikbaar voor aankoop aan het begin van het spel. Vier actietegels liggen ook face-up. Bij het begin van elk van de acht ronden wordt een nieuwe actietegel onthuld, waarna spelers om beurten acties ondernemen, waarbij het aantal acties toeneemt van twee tot vier gedurende de loop van het spel.
Naarmate spelers hun bergachtige speelbord uitgraven, worden nieuwe gebouw- en kamertegels toegevoegd aan de pool; sommige kamers kunnen direct worden gebruikt wanneer ze worden verworven, terwijl andere het gebruik van een actietegel vereisen. Na acht ronden tellen spelers hun punten voor gebouwde gebouwen en verzameld goud om te zien wie er wint.
Caverna: Cave vs Cave is een spel van diepte en detail. Elke speler begint met een individueel spelbord dat bedekt is met een willekeurige verzameling van face-down gebouw/kamertegels en slechts één ruimte. Sommige tegels zijn face-up en beschikbaar voor aankoop aan het begin van het spel. Vier actietegels liggen ook face-up. Bij het begin van elk van de acht ronden wordt een nieuwe actietegel onthuld, waarna spelers om beurten acties ondernemen, waarbij het aantal acties toeneemt van twee tot vier gedurende de loop van het spel.
Naarmate spelers hun bergachtige speelbord uitgraven, worden nieuwe gebouw- en kamertegels toegevoegd aan de pool; sommige kamers kunnen direct worden gebruikt wanneer ze worden verworven, terwijl andere het gebruik van een actietegel vereisen. Na acht ronden tellen spelers hun punten voor gebouwde gebouwen en verzameld goud om te zien wie er wint.
- Spelmechanismen
- Tile Placement, Worker Placement
- Designer
- Uwe Rosenberg