Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 6 spelers
- Speelduur
- 45 tot 90 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Catch the Leader, Hand Management, Legacy Game, Open Drafting, Scenario / Mission / Campaign Game, Solo / Solitaire Game, Worker Placement
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 6 spelers
- Speelduur
- 45 tot 90 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
In Charterstone wordt het welvarende Koninkrijk Greengully, eeuwenlang geregeerd door de Forever King. Hij heeft een decreet uitgevaardigd aan zijn burgers om het uitgestrekte land buiten zijn grenzen te koloniseren. In een poging om een nieuw dorp te beginnen, heeft de Forever King 6 burgers geselecteerd voor de taak, die elk een unieke reeks vaardigheden hebben die ze gebruiken om hun handvest te bouwen.
In Charterstone, een competitief legacy-spel voor 1-6 spelers, bouw je gebouwen en bewoon je een gedeeld dorp. Bouwstickers worden uit kaarten verwijderd en permanent toegevoegd aan je charter op het bord en worden actieruimten voor elke speler om te gebruiken (zoals in Lords of Waterdeep, Caylus en Ora et Labora). Zo groeien een paar beschikbare gebouwen al snel uit tot een bruisend dorp met tientallen acties.
Charterstone heeft de volgende kenmerken:
- geen regels om te leren voor de eerste game: je zult het regelboek opbouwen terwijl je speelt
- engine-building elementen in elk spel en in de loop van de campagne
- een vertakkende verhaallijn waarbij kortetermijnbeslissingen van invloed zijn op langetermijnmechanismen
- tijd als grondstof, die van invloed is op de kosten voor het gebruik van gebouwen en de volgorde van de spelers
- een component nog nooit in een bordspel vertoond (update: 1 game heeft het!)
- 85+ "kratten" om te ontgrendelen: 350+ unieke kaarten, 230+ houten tokens en 36 metalen munten
- Je reis door de vele geheimen van Charterstone duurt 12 spellen, maar daar houdt het niet op. Je voltooide dorp zal een uniek, variabel worker-placement spel zijn.
- Spelmechanismen
- Catch the Leader, Hand Management, Legacy Game, Open Drafting, Scenario / Mission / Campaign Game, Solo / Solitaire Game, Worker Placement
- Designer
- Jamey Stegmaier