Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 4 spelers
- Speelduur
- 15 tot 45 minuten
- Leeftijd
- 8+
- Moeilijkheidsgraad
- Gangbaar
- Spelmechanismen
- Hand Management, Pattern Building
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 4 spelers
- Speelduur
- 15 tot 45 minuten
- Leeftijd
- 8+
- Moeilijkheidsgraad
- Gangbaar
- BGGID
Copenhagen, doel van het spel is om als eerste speler 12 punten te behalen of om de meeste punten te hebben als de “Einde spel”-kaart wordt omgedraaid. De spelers verzamelen verschillende kleuren kaarten en wisselen deze vervolgens om voor geveltegels van dezelfde kleur in verschillende vormen (behalve witte speciale tegels). Op de tegels staan velden met vensters en metselwerk afgebeeld.
Met behulp van de tegels bouwen de spelers in Copenhagen stukje voor stukje de gevel van hun huis. Telkens wanneer een verdieping (rij) of een onderdeel van het huis (kolom) voltooid is krijgt de speler punten. Een rij levert 1 punt op en een kolom 2 punten. Deze punten worden verdubbeld als de rij of kolom geheel uit vensters bestaat (2 respectievelijk 4 punten). Als spelers over een wapenschild heen bouwen of een speciale verdieping (gemarkeerd met een wapenschild) voltooien, dan ontvangen ze vaardigheidsfiches of speciale tegels, die ze helpen om sneller hun doel te bereiken
- Spelmechanismen
- Hand Management, Pattern Building
- Designer
- Asger Harding Granerud