Gratis verzending voor Nederland én België
GRATIS VERZENDING

voor Nederland én België

Ma - Vr voor 19.00 besteld

dezelfde dag verzonden

Meer dan 1500 titels

uit voorraad leverbaar.

Onze beoordelingen

Cornish Smuggler
BGG Rating
5.9
Taal
Engels
Aantal spelers
2 tot 5 spelers
Speelduur
120 minuten
Leeftijd
13+
Moeilijkheidsgraad
In balans
Spelmechanismen
Action Points, Area-Impulse, Deck, Bag, and Pool Building, Network and Route Building, Pick-up and Deliver, Point to Point Movement, Simulation

Cornish Smuggler

BGG Rating
5.9
Taal
Engels
Aantal spelers
2 tot 5 spelers
Speelduur
120 minuten
Leeftijd
13+
Moeilijkheidsgraad
In balans
BGGID
Normale prijs € 39,99 Speciale prijs € 29,88
Momenteel Uitverkocht
Cornish Smuggler dompelt spelers onder in de wereld van 18e-eeuwse smokkelaars in Cornwall. De spelers nemen de rol van smokkelaars op zich, waarbij ze goederen kopen en verkopen voor goud, terwijl ze een netwerk van lokale personages inzetten, geheime locaties ontdekken en gebruik maken van omkoping en slimme trucs om de douane en andere spelers te slim af te zijn.

In Cornish Smuggler gaat het niet alleen om snel rijk worden. Het spel draait om het maken van strategische keuzes, zoals het bepalen van de verkoopprijs van je goederen. Verkoop je ze goedkoop om je reputatie te verbeteren en zo makkelijker te smokkelen, of verkoop je ze voor de hoogst mogelijke prijs om je goudvoorraad te vergroten?

Elke speler moet een smokkelnetwerk opbouwen door personages in dienst te nemen. Elk personage heeft unieke vaardigheden en een prijs, en beïnvloedt de reputatie van de smokkelaar binnen de gemeenschap. Daarnaast speelt de keuze van goederen een cruciale rol. Ga je voor grote, lastig te vervoeren goederen, of kies je voor kleinere goederen die makkelijker te vervoeren zijn, maar minder waard zijn?

Cornish Smuggler biedt een realistisch en boeiend inzicht in het leven in Cornwall in de 18e eeuw, een tijd waarin de gemeenschap te maken had met aanzienlijke armoede en exorbitante belastingen. Smokkelen werd niet noodzakelijkerwijs gezien als iets illegaals, maar eerder als 'fair game'. Dit spel is een verrassend accurate historische weergave en biedt spelers een directe, herkenbare ervaring.
Spelmechanismen
Action Points, Area-Impulse, Deck, Bag, and Pool Building, Network and Route Building, Pick-up and Deliver, Point to Point Movement, Simulation
Designer
Henry Jasper