GRATIS VERZENDING

voor Nederland én België

Ma - Vr voor 19.00 besteld

dezelfde dag verzonden

Meer dan 1500 titels

uit voorraad leverbaar.

Onze beoordelingen

Cross Bronx Expressway
BGG Rating
7.1
Taal
Engels
Aantal spelers
1 tot 3 spelers
Speelduur
90 tot 180 minuten
Leeftijd
14+
Moeilijkheidsgraad
Pittig
Spelmechanismen
Action / Event, Action Queue, Events, Sudden Death Ending, Take That, Turn Order: Claim Action

Cross Bronx Expressway

BGG Rating
7.1
Taal
Engels
Aantal spelers
1 tot 3 spelers
Speelduur
90 tot 180 minuten
Leeftijd
14+
Moeilijkheidsgraad
Pittig
BGGID
€ 75,50
Besteld! Blijf op de hoogte via de Alert
Cross Bronx Expressway is een intrigerende toevoeging aan de Irregular Conflicts Series, waarin spelers worden uitgedaagd de complexe processen van stedelijke ontwikkeling te beheersen. Dit unieke strategiespel, dat zich afspeelt in de South Bronx tussen 1940 en 2000, biedt een diepgaande ervaring waarbij spelers de rol aannemen van een van de drie verschillende facties. Elk met hun eigen doelen, maar allemaal gedwongen samen te werken om de levensvatbaarheid van de wijk te waarborgen.

De Cross Bronx Expressway daagt spelers uit om de delicate balans te vinden tussen economische groei en sociale verantwoordelijkheid. Door middel van een kaartgestuurde speelvolgorde moeten spelers strategische beslissingen nemen over het bouwen van infrastructuur, het vormen van coalities en het beheren van schaarse middelen. Hierbij is het cruciaal om de vele uitdagingen van de kwetsbare bevolking aan te pakken en schulden te vermijden.

In dit meeslepende spel worden spelers ondergedompeld in de recente geschiedenis van Amerikaanse steden, geïnspireerd door het baanbrekende werk van Jane Jacobs. Spelers ervaren de conflicterende belangen en complexe factoren die stedelijk leven vormgeven, terwijl ze samen het lot van de Bronx bepalen.

Cross Bronx Expressway wordt aangedreven door een stapel evenementkaarten, die de beurtvolgorde bepalen en spelers de mogelijkheid bieden hun middelen strategisch in te zetten op de speelkaart. Het spel eindigt wanneer de stapel kaarten op is, of eerder als aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. Regelmatige puntentellingen belonen de speler met de meeste punten, tenzij een collectief verliesconditie alle spelers treft.
Spelmechanismen
Action / Event, Action Queue, Events, Sudden Death Ending, Take That, Turn Order: Claim Action
Designer
Non-Breaking Space