Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Dead Cells: The Rogue-Lite Board Game
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 45 tot 60 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- Gangbaar
- Spelmechanismen
- Action Queue, Communication Limits, Cooperative Game, Deck, Bag, and Pool Building, Delayed Purchase, Legacy Game, Market, Minimap Resolution, Multi-Use Cards, Multiple Maps, Point to Point Movement, Push Your Luck, Role Playing, Scenario / Mission / Campaign Game, Simultaneous Action Selection, Solo / Solitaire Game, Stat Check Resolution, Tags, Track Movement, Variable Phase Order, Variable Player Powers, Variable Set-up, Victory Points as a Resource
Dead Cells: The Rogue-Lite Board Game
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 45 tot 60 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- Gangbaar
- BGGID
€ 76,50
Besteld! Blijf op de hoogte via de Alert
Dead Cells: The Rogue-Lite Board Game is geen gewoon bordspel. Het is een meeslepende ervaring, waarin je de kans krijgt om te duiken in een steeds veranderende wereld vol avontuur en mysterie. Geïnspireerd door de Metroidvania-genre, biedt dit spel een coöperatieve rogue-lite ervaring die je niet snel zult vergeten.
Als een van de vier Beheaded (wacht even, moest er niet maar één van deze jongens zijn? Is dit weer zo'n dom tijd-lus plot?) wordt je steeds opnieuw tot leven gebracht met weinig idee van wat er aan de hand is. Je zult...
• Biomen verkennen. Kies je pad zorgvuldig binnen een uitgestrekt, steeds veranderend kasteel! Ga je een van de karakterkrachten upgraden met een scroll? Of kies je een kist om een nieuw wapen uit te rusten? Kun je de verborgen runes vinden die nieuwe paden openen en toegang geven tot nieuwe biomen? Dit wordt geen wandeling in het park. Omdat het eiland is besmet met de gruwelen geboren uit de Malaise, wees klaar om...
• Vijanden doden. Elke karakterklasse heeft unieke krachtsets en een deck van actiekaarten. Voor elke vijandelijke ontmoeting hoef je maar één actiekaart te kiezen om alle drie de fasen van een gevecht te dekken. Plunder uitrusting, goud, scrolls en Cells van de lijken van je vijanden en word sterker, maar pas op... Je gezondheidspool is beperkt en vroeg of laat zal je...
• Sterven. Dwalen door vijandige kerkers is niet de veiligste activiteit, zelfs niet voor je onthoofde helden. Er zal uiteindelijk één monster te veel zijn, of je stapt op een fatale val en verliest al je scrolls, uitrusting en verzamelde goud. Maar dit is verre van het einde voor jou! Zelfs in de dood zul je in staat zijn om je kostbare Cells te behouden om...
• Muteren. De Verzamelaar laat je je Cells besteden om permanente mutaties te kopen die je meer kracht geven... voor altijd! Kies kaarten om te kopen uit drie verschillende decks: Brutality, Survival, of Tactics. Krijg actiekaarten om je kaartendeck te versterken. Vind blauwdrukken om je loot-deck te laten groeien. Verhoog je gezondheidspool. Ontgrendel extra item slots, en nog veel meer... Tenzij je liever je Cells in deze mysterieuze put gooit... Het lijkt een behoorlijk domme zaak om met je hard verdiende Cells te doen, maar hey, jij doet jouw ding, maat... De dood is geen excuus om een dutje te doen, dus...
• Herhaal. De dood is ook niet het einde! Je bent je hoofd al kwijt, weet je nog!? Terwijl de dag opnieuw begint in een nieuwe lus, gebruik je je nieuwe permanente mutaties om wraak te nemen op wat je de vorige keer heeft gedood. Ga verder en dieper het eiland in en dood de bazen om toegang te krijgen tot nieuwe startbiomen. Eerder gespeelde biomen blijven veranderen doordat er sterkere monsters in spawnen, samen met krachtige nieuwe items. (Verdomme! Eindigt dit spel ooit?)
Dead Cells: The Rogue-Lite Board Game. Verkrijgbaar vanaf 8 november!
Officiële Dead Cells FAQ: [https://deadcellstheboardgame.com/FAQ/]
Als een van de vier Beheaded (wacht even, moest er niet maar één van deze jongens zijn? Is dit weer zo'n dom tijd-lus plot?) wordt je steeds opnieuw tot leven gebracht met weinig idee van wat er aan de hand is. Je zult...
• Biomen verkennen. Kies je pad zorgvuldig binnen een uitgestrekt, steeds veranderend kasteel! Ga je een van de karakterkrachten upgraden met een scroll? Of kies je een kist om een nieuw wapen uit te rusten? Kun je de verborgen runes vinden die nieuwe paden openen en toegang geven tot nieuwe biomen? Dit wordt geen wandeling in het park. Omdat het eiland is besmet met de gruwelen geboren uit de Malaise, wees klaar om...
• Vijanden doden. Elke karakterklasse heeft unieke krachtsets en een deck van actiekaarten. Voor elke vijandelijke ontmoeting hoef je maar één actiekaart te kiezen om alle drie de fasen van een gevecht te dekken. Plunder uitrusting, goud, scrolls en Cells van de lijken van je vijanden en word sterker, maar pas op... Je gezondheidspool is beperkt en vroeg of laat zal je...
• Sterven. Dwalen door vijandige kerkers is niet de veiligste activiteit, zelfs niet voor je onthoofde helden. Er zal uiteindelijk één monster te veel zijn, of je stapt op een fatale val en verliest al je scrolls, uitrusting en verzamelde goud. Maar dit is verre van het einde voor jou! Zelfs in de dood zul je in staat zijn om je kostbare Cells te behouden om...
• Muteren. De Verzamelaar laat je je Cells besteden om permanente mutaties te kopen die je meer kracht geven... voor altijd! Kies kaarten om te kopen uit drie verschillende decks: Brutality, Survival, of Tactics. Krijg actiekaarten om je kaartendeck te versterken. Vind blauwdrukken om je loot-deck te laten groeien. Verhoog je gezondheidspool. Ontgrendel extra item slots, en nog veel meer... Tenzij je liever je Cells in deze mysterieuze put gooit... Het lijkt een behoorlijk domme zaak om met je hard verdiende Cells te doen, maar hey, jij doet jouw ding, maat... De dood is geen excuus om een dutje te doen, dus...
• Herhaal. De dood is ook niet het einde! Je bent je hoofd al kwijt, weet je nog!? Terwijl de dag opnieuw begint in een nieuwe lus, gebruik je je nieuwe permanente mutaties om wraak te nemen op wat je de vorige keer heeft gedood. Ga verder en dieper het eiland in en dood de bazen om toegang te krijgen tot nieuwe startbiomen. Eerder gespeelde biomen blijven veranderen doordat er sterkere monsters in spawnen, samen met krachtige nieuwe items. (Verdomme! Eindigt dit spel ooit?)
Dead Cells: The Rogue-Lite Board Game. Verkrijgbaar vanaf 8 november!
Officiële Dead Cells FAQ: [https://deadcellstheboardgame.com/FAQ/]
- Spelmechanismen
- Action Queue, Communication Limits, Cooperative Game, Deck, Bag, and Pool Building, Delayed Purchase, Legacy Game, Market, Minimap Resolution, Multi-Use Cards, Multiple Maps, Point to Point Movement, Push Your Luck, Role Playing, Scenario / Mission / Campaign Game, Simultaneous Action Selection, Solo / Solitaire Game, Stat Check Resolution, Tags, Track Movement, Variable Phase Order, Variable Player Powers, Variable Set-up, Victory Points as a Resource
- Designer
- Antoine Bauza