Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Gentes
- Taal
- Nederlands / Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 90 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Action Drafting, Action Points, Open Drafting, Set Collection, Turn Order: Claim Action
Gentes
- Taal
- Nederlands / Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 90 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
Normale prijs
€ 45,88
Speciale prijs
€ 29,88
Vandaag Verzonden
Gentes is een meeslepend spel dat spelers meeneemt naar het hart van de oudheid. De naam Gentes, afkomstig uit het Latijn, verwijst naar grote groepen mensen, zoals stammen of naties. Dit fascinerende bordspel is geïnspireerd op de ontwikkeling en groei van oude beschavingen rondom de Middellandse Zee.
In Gentes, nemen spelers de rol aan van een oud volk dat streeft naar ontwikkeling door monumenten te bouwen en nieuwe steden te stichten. Het spel bestaat uit zes rondes, verdeeld over drie tijdperken, waarin nieuwe monumentkaarten het spel betreden. Het unieke tijdmechanisme van Gentes creëert een dynamische speelervaring, waarin elke actie zorgvuldig moet worden overwogen.
Elke speler heeft een persoonlijke speelmat met een tijdslijn voor actiemarkeringen en zandloper-markeringen. Acties, zoals het kopen van nieuwe kaarten, het bouwen van monumenten, het trainen van je volk, het stichten van steden en het nemen van geld, vereisen een actiemarkering van het hoofdbord die op de tijdslijn wordt geplaatst. Het aantal acties per speler in een enkele ronde kan aanzienlijk variëren, waardoor de strategische diepte van Gentes wordt vergroot.
Het is cruciaal om extra acties te genereren door de specifieke functies van monumenten in je display en steden die je hebt gebouwd te gebruiken. Steden zijn duur, maar ze creëren voordelen aan het einde van elke ronde of bieden nieuwe opties voor het uitvoeren van een actie zonder een actiemarkering te verwerven.
Gentes biedt een uitdagende balans tussen strategie en planning. Door de variatie in monumentkaarten, die willekeurig worden geschud binnen de tijdperken I, II en III, is elk spel uniek. Verzamel identieke prestatiesymbolen op de kaarten om te profiteren van de toenemende overwinningspunten voor een reeks symbolen. Bouw steden om je opties te vergroten!
In Gentes, nemen spelers de rol aan van een oud volk dat streeft naar ontwikkeling door monumenten te bouwen en nieuwe steden te stichten. Het spel bestaat uit zes rondes, verdeeld over drie tijdperken, waarin nieuwe monumentkaarten het spel betreden. Het unieke tijdmechanisme van Gentes creëert een dynamische speelervaring, waarin elke actie zorgvuldig moet worden overwogen.
Elke speler heeft een persoonlijke speelmat met een tijdslijn voor actiemarkeringen en zandloper-markeringen. Acties, zoals het kopen van nieuwe kaarten, het bouwen van monumenten, het trainen van je volk, het stichten van steden en het nemen van geld, vereisen een actiemarkering van het hoofdbord die op de tijdslijn wordt geplaatst. Het aantal acties per speler in een enkele ronde kan aanzienlijk variëren, waardoor de strategische diepte van Gentes wordt vergroot.
Het is cruciaal om extra acties te genereren door de specifieke functies van monumenten in je display en steden die je hebt gebouwd te gebruiken. Steden zijn duur, maar ze creëren voordelen aan het einde van elke ronde of bieden nieuwe opties voor het uitvoeren van een actie zonder een actiemarkering te verwerven.
Gentes biedt een uitdagende balans tussen strategie en planning. Door de variatie in monumentkaarten, die willekeurig worden geschud binnen de tijdperken I, II en III, is elk spel uniek. Verzamel identieke prestatiesymbolen op de kaarten om te profiteren van de toenemende overwinningspunten voor een reeks symbolen. Bouw steden om je opties te vergroten!
- Spelmechanismen
- Action Drafting, Action Points, Open Drafting, Set Collection, Turn Order: Claim Action
- Designer
- Stefan Risthaus