Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Guardians Chronicles
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 5 spelers
- Speelduur
- 75 tot 90 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Deck, Bag, and Pool Building, Dice Rolling, Grid Movement, Hand Management, Modular Board, Team-Based Game, Variable Player Powers
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 5 spelers
- Speelduur
- 75 tot 90 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
Speciale prijs
€ 48,50
Normale prijs
€ 64,50
Momenteel niet verkrijgbaar
Guardians Chronicles is niet zomaar een spel. Het is een uniek superhelden-thema miniatuur spel waarin je de rol aanneemt van één van de leden van de Liberty Patrol, of de aartsvijand zelf, Professor Skarov.
Bij de start van het spel, stelt de speler die Professor Skarov speelt de negen dubbelzijdige spelbordtegels op in een 3x3 raster, met zijn controlekamer in het midden. Elke speler krijgt een karakterblad, miniatuur en 7 tot 10 actiekaarten. De karakters betreden het raster aan één van de zijden en moeten hun weg vinden rond het vierkant - terwijl ze onderweg minions en vallen tegenkomen - om hun doel te bereiken. Dit kan bijvoorbeeld het verijdelen van een nucleaire raket aanval zijn.
In elke beurt spelen de helden 1 tot 2 actiekaarten; elke kaart toont zowel een speciale kracht als modificaties op de inherente statistieken van de held - beweging, aanval, verdediging en mentaal - en de gespeelde kaarten kunnen worden gebruikt voor ofwel de speciale kracht of de modificaties. Elke held heeft vier acties per ronde, en de spelers kunnen in elke gewenste volgorde spelen; de acties zijn bewegen over de basis, een vijand aanvallen, of een speciale kracht gebruiken op een gespeelde actiekaart of het karakterblad van de held.
Vervolgens ontvangt Professor Skarov een aantal actiepunten, deels gebaseerd op de acties van de helden, en hij gebruikt deze om zichzelf, zijn minions, of zijn robots te activeren. Deze figuren voeren ook beweging, aanval, of speciale kracht acties uit.
Naarmate de spelers hun doelen voltooien (of er niet in slagen om ze te voltooien), rapporteren de kranten wie wat heeft gedaan, en de som van deze rapporten bepaalt wie er aan het langste eind trekt.
Bij de start van het spel, stelt de speler die Professor Skarov speelt de negen dubbelzijdige spelbordtegels op in een 3x3 raster, met zijn controlekamer in het midden. Elke speler krijgt een karakterblad, miniatuur en 7 tot 10 actiekaarten. De karakters betreden het raster aan één van de zijden en moeten hun weg vinden rond het vierkant - terwijl ze onderweg minions en vallen tegenkomen - om hun doel te bereiken. Dit kan bijvoorbeeld het verijdelen van een nucleaire raket aanval zijn.
In elke beurt spelen de helden 1 tot 2 actiekaarten; elke kaart toont zowel een speciale kracht als modificaties op de inherente statistieken van de held - beweging, aanval, verdediging en mentaal - en de gespeelde kaarten kunnen worden gebruikt voor ofwel de speciale kracht of de modificaties. Elke held heeft vier acties per ronde, en de spelers kunnen in elke gewenste volgorde spelen; de acties zijn bewegen over de basis, een vijand aanvallen, of een speciale kracht gebruiken op een gespeelde actiekaart of het karakterblad van de held.
Vervolgens ontvangt Professor Skarov een aantal actiepunten, deels gebaseerd op de acties van de helden, en hij gebruikt deze om zichzelf, zijn minions, of zijn robots te activeren. Deze figuren voeren ook beweging, aanval, of speciale kracht acties uit.
Naarmate de spelers hun doelen voltooien (of er niet in slagen om ze te voltooien), rapporteren de kranten wie wat heeft gedaan, en de som van deze rapporten bepaalt wie er aan het langste eind trekt.
- Spelmechanismen
- Deck, Bag, and Pool Building, Dice Rolling, Grid Movement, Hand Management, Modular Board, Team-Based Game, Variable Player Powers
- Designer
- Frédérick Condette