Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Monolith Arena
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 4 spelers
- Speelduur
- 30 tot 60 minuten
- Leeftijd
- 10+
- Moeilijkheidsgraad
- Gangbaar
- Spelmechanismen
- Hand Management, Hexagon Grid, Player Elimination, Team-Based Game, Tile Placement, Variable Player Powers
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 4 spelers
- Speelduur
- 30 tot 60 minuten
- Leeftijd
- 10+
- Moeilijkheidsgraad
- Gangbaar
- BGGID
Speciale prijs
€ 39,88
Normale prijs
€ 49,99
Momenteel niet verkrijgbaar
Monolith Arena neemt je mee naar een fantasierijke strijdarena, waarin jij en je tegenspelers het tegen elkaar opnemen op een zeshoekig slagveld. Elke speler heeft de leiding over een unieke factie, elk met hun eigen speciale vaardigheden en eenheden. Het spel is een creatie van Michał Oracz, de gerenommeerde ontwerper van het populaire Neuroshima Hex.
De strijd in Monolith Arena ontvouwt zich op een zeshoekig speelveld waarop spelers beurtelings tegels plaatsen. Deze tegels vertegenwoordigen zowel aanvallende als verdedigende krachten, die geactiveerd worden wanneer het veld vol is of wanneer een speler een 'gevechts' bevel geeft.
Een onderscheidende eigenschap van Monolith Arena is de drieledige 'monoliet' van elke speler. Bovenop deze monoliet plaats je jouw factiebanner. De andere twee niveaus vul je in het geheim met veldfiches die je aan het begin van het spel kiest. Dit zorgt voor een strategische keuze in de opzet die gedurende het spel tot uiting komt in de tactische operaties.
Deze monolieten verkleinen de invloed van de toevallige tegeltrek die anders het spel bepaalt, waardoor spelers meer keuzemogelijkheden en controle krijgen. Monolith Arena is een spel waarin tactische finesse en strategische planning samenkomen, voor een meeslepende en uitdagende spelervaring.
De strijd in Monolith Arena ontvouwt zich op een zeshoekig speelveld waarop spelers beurtelings tegels plaatsen. Deze tegels vertegenwoordigen zowel aanvallende als verdedigende krachten, die geactiveerd worden wanneer het veld vol is of wanneer een speler een 'gevechts' bevel geeft.
Een onderscheidende eigenschap van Monolith Arena is de drieledige 'monoliet' van elke speler. Bovenop deze monoliet plaats je jouw factiebanner. De andere twee niveaus vul je in het geheim met veldfiches die je aan het begin van het spel kiest. Dit zorgt voor een strategische keuze in de opzet die gedurende het spel tot uiting komt in de tactische operaties.
Deze monolieten verkleinen de invloed van de toevallige tegeltrek die anders het spel bepaalt, waardoor spelers meer keuzemogelijkheden en controle krijgen. Monolith Arena is een spel waarin tactische finesse en strategische planning samenkomen, voor een meeslepende en uitdagende spelervaring.
- Spelmechanismen
- Hand Management, Hexagon Grid, Player Elimination, Team-Based Game, Tile Placement, Variable Player Powers
- Designer
- Michał Oracz