Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Patchwork (Engelstalig)
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 spelers
- Speelduur
- 15 tot 45 minuten
- Leeftijd
- 8+
- Moeilijkheidsgraad
- Gangbaar
- Spelmechanismen
- Grid Coverage, Income, Open Drafting, Rondel, Square Grid, Tile Placement, Turn Order: Stat-Based, Turn Order: Time Track, Victory Points as a Resource
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 spelers
- Speelduur
- 15 tot 45 minuten
- Leeftijd
- 8+
- Moeilijkheidsgraad
- Gangbaar
- BGGID
€ 34,88
Op voorraad - Vandaag Verzonden
Stap in de wereld van Patchwork (Engelstalig), een spel waarin strategie en creativiteit samenkomen. Twee spelers strijden om de meest esthetische en hoog scorende quilt te creëren op een persoonlijk 9x9 spelbord.
Het spel begint met het willekeurig uitspreiden van alle patches in een cirkel, met een marker die direct met de klok mee van de 2-1 patch wordt geplaatst. Elke speler krijgt vijf knopen, die fungeren als de valuta/punten in het spel. Een startspeler wordt gekozen en het spel kan beginnen!
Elke beurt heeft een speler de mogelijkheid om een van de drie patches te kopen die zich met de klok mee van de klos bevinden, of om te passen. Om een patch te kopen, betaal je de kosten in knopen die op de patch zijn aangegeven, verplaats je de klos naar die locatie in de cirkel, voeg je de patch toe aan je spelbord en beweeg je je tijdfiche op het tijdpad een aantal ruimtes gelijk aan de tijd aangegeven op de patch.
Maar pas op! Elke patch heeft naast een knoppen- en tijdskost ook 0-3 knopen, en wanneer je je tijdfiche voorbij een knoop op het tijdpad beweegt, verdien je "knoopinkomen". Daarnaast kan de eerste speler die een 7x7 vierkant volledig vult op zijn spelbord, een bonus tegel verdienen die 7 extra punten waard is aan het einde van het spel.
Wanneer beide spelers in het midden zijn, eindigt het spel en vindt de puntentelling plaats. Elke speler scoort één punt per knoop in zijn bezit en verliest daarna twee punten voor elk leeg veld op zijn spelbord. De speler met de meeste punten wint.
Het spel begint met het willekeurig uitspreiden van alle patches in een cirkel, met een marker die direct met de klok mee van de 2-1 patch wordt geplaatst. Elke speler krijgt vijf knopen, die fungeren als de valuta/punten in het spel. Een startspeler wordt gekozen en het spel kan beginnen!
Elke beurt heeft een speler de mogelijkheid om een van de drie patches te kopen die zich met de klok mee van de klos bevinden, of om te passen. Om een patch te kopen, betaal je de kosten in knopen die op de patch zijn aangegeven, verplaats je de klos naar die locatie in de cirkel, voeg je de patch toe aan je spelbord en beweeg je je tijdfiche op het tijdpad een aantal ruimtes gelijk aan de tijd aangegeven op de patch.
Maar pas op! Elke patch heeft naast een knoppen- en tijdskost ook 0-3 knopen, en wanneer je je tijdfiche voorbij een knoop op het tijdpad beweegt, verdien je "knoopinkomen". Daarnaast kan de eerste speler die een 7x7 vierkant volledig vult op zijn spelbord, een bonus tegel verdienen die 7 extra punten waard is aan het einde van het spel.
Wanneer beide spelers in het midden zijn, eindigt het spel en vindt de puntentelling plaats. Elke speler scoort één punt per knoop in zijn bezit en verliest daarna twee punten voor elk leeg veld op zijn spelbord. De speler met de meeste punten wint.
- Spelmechanismen
- Grid Coverage, Income, Open Drafting, Rondel, Square Grid, Tile Placement, Turn Order: Stat-Based, Turn Order: Time Track, Victory Points as a Resource
- Designer
- Uwe Rosenberg