Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Phantom Fury: Second Edition
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 speler
- Speelduur
- 240 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Area Movement, Chit-Pull System, Dice Rolling
Phantom Fury: Second Edition
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 speler
- Speelduur
- 240 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
€ 52,50
Op voorraad - Vandaag Verzonden
Betreed het slagveld van de tweede slag om Fallujah met Phantom Fury: Second Edition. Dit solospel dompelt je onder in de intense gevechten die door de Amerikaanse strijdkrachten in november 2004 zijn gevoerd om de stad Fallujah veilig te stellen en de opstandige weerstand te onderdrukken.
Richt je aandacht op de strijd van het 3e Bataljon, 1e Marine Regiment, 1e Marine Division in het Jolan District. Als speler bestuur je de troepen van de USMC, terwijl het systeem de opstandelingen hanteert. De kaart van het spel omvat een deel van het Jolan District, verdeeld in 61 zones van ongeveer 50x50 meter en secties van gelijke grootte. Elke zone bestaat uit verschillende locaties (open terrein, binnenplaats, eerste verdieping, tweede verdieping, dak) die worden weergegeven door vakjes die worden gebruikt om de beweging te beheren.
Leid je squads door hevige straatgevechten, beheers de chaos van de stedelijke oorlogsvoering en gebruik je tactische inzicht om de overwinning veilig te stellen. Met Phantom Fury: Second Edition breng je de geschiedenis tot leven op je speeltafel.
Maar let op: opstandelingeneenheden verschijnen niet direct op de kaart. In eerste instantie implementeert de speler "verdachte" markeringen die een potentieel, niet-geïdentificeerd gevaar voor de USMC-troepen vertegenwoordigen. Hun plaatsing is deels willekeurig. Zodra ze worden beschoten of aangevallen, worden deze "verdachte" markeringen geactiveerd en wordt hun ware aard (dummy, guerrilla, martelaar, IED of sluipschutter) onthuld.
Phantom Fury: Second Edition biedt een maximaal 16 beurten spel, waarbij elke beurt ongeveer 15 minuten echte tijd voorstelt. Aan het einde van de 16 beurten bepaalt de speler zijn overwinningsniveau. Als niet alle zones op de kaart door de USMC worden gecontroleerd, verliest de speler het spel. Als aan het einde van een beurt de USMC elke zone controleert, wint de speler het spel en berekent hij zijn overwinningspunten om de omvang van zijn overwinning te bepalen.
Richt je aandacht op de strijd van het 3e Bataljon, 1e Marine Regiment, 1e Marine Division in het Jolan District. Als speler bestuur je de troepen van de USMC, terwijl het systeem de opstandelingen hanteert. De kaart van het spel omvat een deel van het Jolan District, verdeeld in 61 zones van ongeveer 50x50 meter en secties van gelijke grootte. Elke zone bestaat uit verschillende locaties (open terrein, binnenplaats, eerste verdieping, tweede verdieping, dak) die worden weergegeven door vakjes die worden gebruikt om de beweging te beheren.
Leid je squads door hevige straatgevechten, beheers de chaos van de stedelijke oorlogsvoering en gebruik je tactische inzicht om de overwinning veilig te stellen. Met Phantom Fury: Second Edition breng je de geschiedenis tot leven op je speeltafel.
Maar let op: opstandelingeneenheden verschijnen niet direct op de kaart. In eerste instantie implementeert de speler "verdachte" markeringen die een potentieel, niet-geïdentificeerd gevaar voor de USMC-troepen vertegenwoordigen. Hun plaatsing is deels willekeurig. Zodra ze worden beschoten of aangevallen, worden deze "verdachte" markeringen geactiveerd en wordt hun ware aard (dummy, guerrilla, martelaar, IED of sluipschutter) onthuld.
Phantom Fury: Second Edition biedt een maximaal 16 beurten spel, waarbij elke beurt ongeveer 15 minuten echte tijd voorstelt. Aan het einde van de 16 beurten bepaalt de speler zijn overwinningsniveau. Als niet alle zones op de kaart door de USMC worden gecontroleerd, verliest de speler het spel. Als aan het einde van een beurt de USMC elke zone controleert, wint de speler het spel en berekent hij zijn overwinningspunten om de omvang van zijn overwinning te bepalen.
- Spelmechanismen
- Area Movement, Chit-Pull System, Dice Rolling
- Designer
- Laurent Closier