Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 15 tot 45 minuten
- Leeftijd
- 10+
- Moeilijkheidsgraad
- Gangbaar
- Spelmechanismen
- Bingo, Grid Coverage, Pattern Building, Tile Placement, Variable Set-up
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 15 tot 45 minuten
- Leeftijd
- 10+
- Moeilijkheidsgraad
- Gangbaar
- BGGID
Welkom, stadsplanners! In Shake That City krijg je de kans om jouw architecturale vaardigheden te tonen en de ideale stadsblok te ontwerpen. Dit alles met behulp van de innovatieve "Cube Shaker" waarmee je patronen genereert die de groei van een bruisende stad bevorderen. Degene met het meest doordachte ontwerp wordt gekroond als winnaar!
Shake That City is een familiespel vol puzzeluitdagingen waarbij je tegels legt. Geschikt voor 1-4 spelers en binnen een uur gespeeld! Gedurende verschillende rondes schudt de actieve speler de Cube Shaker en onthult een 3x3 patroon. Op basis van dit patroon kiest de speler een kleur voor hun gebouwtegels. Deze tegels representeren wegen, fabrieken, winkels, parken en uiteraard huizen. De overige spelers kiezen vervolgens een andere kleur en plaatsen hun tegels volgens hetzelfde patroon op hun bord.
De optimalisatie zit hem in hoe je jouw tegels plaatst:
- Wegen moeten aansluiten op de rand van het bord.
- Fabrieken gedijen naast andere fabrieken en wegen.
- Huizen scoren het beste in kleine clusters, weg van de fabrieken.
- Parken voegen waarde toe naast huizen en fabrieken.
- Winkels zijn het meest lucratief dichter bij het stadscentrum, maar ze hebben wel een weg nodig die aansluit op de rand van het bord.
Wanneer het spel eindigt, verdienen spelers punten voor hun tegelcombinaties en voor de voltooide bonuspunten rondom hun bord.
- Spelmechanismen
- Bingo, Grid Coverage, Pattern Building, Tile Placement, Variable Set-up
- Designer
- Mads Fløe