Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Small World - Underground
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 5 spelers
- Speelduur
- 30 tot 90 minuten
- Leeftijd
- 8+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Area Majority / Influence, Area Movement, Dice Rolling, King of the Hill, Variable Player Powers
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 5 spelers
- Speelduur
- 30 tot 90 minuten
- Leeftijd
- 8+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
€ 47,50
Op voorraad - Vandaag Verzonden
Small World - Underground is een opzichzelfstaand spel dat de essentie van de bekroonde creatie van Philippe Keyaerts, Small World, behoudt, maar het spelverloop een nieuwe draai geeft. Deze versie van Small World dompelt spelers onder in een fantasievolle ondertoon, waar de wereld niet groot genoeg is voor iedereen en je moet vechten voor je eigen plek.
Als speler van Small World - Underground krijg je de controle over verschillende fantasy-rassen, elk met hun eigen speciale krachten. In totaal zijn er 15 rassen en 21 unieke krachten om uit te kiezen, wat zorgt voor een dynamisch spel dat nooit hetzelfde is. Je zult punten besteden om deze ras/kracht-combinaties te bemachtigen en je wezens gebruiken om de controle over diverse ondergrondse locaties te claimen.
Sommige van deze locaties herbergen relikwieën of zijn aangewezen als "krachtplekken". Maar pas op! Monsters bewaken deze gebieden en moeten eerst worden verslagen voordat je de speciale voordelen kan claimen. Aan het einde van elke beurt krijg je punten voor de gebieden die je in bezit hebt. De speler met de meeste punten aan het einde van het spel, wint.
Hoewel Small World - Underground zelfstandig speelbaar is, kan het worden gecombineerd met andere Small World-uitgaven voor een nog uitgebreidere spelervaring. De uitgever raadt aan dat spelers eerst bekend raken met Small World voordat ze Small World - Underground gaan spelen.
Als speler van Small World - Underground krijg je de controle over verschillende fantasy-rassen, elk met hun eigen speciale krachten. In totaal zijn er 15 rassen en 21 unieke krachten om uit te kiezen, wat zorgt voor een dynamisch spel dat nooit hetzelfde is. Je zult punten besteden om deze ras/kracht-combinaties te bemachtigen en je wezens gebruiken om de controle over diverse ondergrondse locaties te claimen.
Sommige van deze locaties herbergen relikwieën of zijn aangewezen als "krachtplekken". Maar pas op! Monsters bewaken deze gebieden en moeten eerst worden verslagen voordat je de speciale voordelen kan claimen. Aan het einde van elke beurt krijg je punten voor de gebieden die je in bezit hebt. De speler met de meeste punten aan het einde van het spel, wint.
Hoewel Small World - Underground zelfstandig speelbaar is, kan het worden gecombineerd met andere Small World-uitgaven voor een nog uitgebreidere spelervaring. De uitgever raadt aan dat spelers eerst bekend raken met Small World voordat ze Small World - Underground gaan spelen.
- Spelmechanismen
- Area Majority / Influence, Area Movement, Dice Rolling, King of the Hill, Variable Player Powers
- Designer
- Philippe Keyaerts