Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
The Captain is Dead
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 7 spelers
- Speelduur
- 60 tot 90 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- Gangbaar
- Spelmechanismen
- Action Points, Area Movement, Cooperative Game, Hand Management, Open Drafting, Variable Player Powers
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 7 spelers
- Speelduur
- 60 tot 90 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- Gangbaar
- BGGID
€ 52,50
Momenteel niet verkrijgbaar
Stel je voor: Je zit in je favoriete sciencefiction tv-serie. Maar in de laatste 10 minuten slaat het noodlot toe. De kapitein is dood - The Captain is Dead. Jij en de overgebleven bemanning moeten nu alles op alles zetten om de dag te redden!
The Captain is Dead is een coöperatief bordspel dat je met 2 tot 7 spelers kan spelen. Het doel? De motoren van het schip (ook wel "Jump Core" genoemd) weer aan de praat krijgen. Maar pas op, er is een vijandig buitenaards schip dat je probeert te vernietigen. Dit is dus makkelijker gezegd dan gedaan.
Jouw ruimteschip zit vol met handige systemen die je zullen helpen om de buitenaardse dreiging af te weren en de Jump Core weer online te krijgen. Elk systeem biedt een voordeel zolang het online blijft. Maar de aanval van het vijandige buitenaardse schip blijft deze systemen offline halen. Je moet dus je tijd balanceren tussen het online houden van de schepsystemen, het afweren van de buitenaardse dreiging en het voltooien van je doel.
Elk lid van je bemanning heeft speciale vaardigheden en talenten. Je moet als groep werken om het potentieel van elke rol te maximaliseren. Als iemand probeert de held te zijn, zal je allemaal sterven.
The Captain is Dead is een coöperatief bordspel dat je met 2 tot 7 spelers kan spelen. Het doel? De motoren van het schip (ook wel "Jump Core" genoemd) weer aan de praat krijgen. Maar pas op, er is een vijandig buitenaards schip dat je probeert te vernietigen. Dit is dus makkelijker gezegd dan gedaan.
Jouw ruimteschip zit vol met handige systemen die je zullen helpen om de buitenaardse dreiging af te weren en de Jump Core weer online te krijgen. Elk systeem biedt een voordeel zolang het online blijft. Maar de aanval van het vijandige buitenaardse schip blijft deze systemen offline halen. Je moet dus je tijd balanceren tussen het online houden van de schepsystemen, het afweren van de buitenaardse dreiging en het voltooien van je doel.
Elk lid van je bemanning heeft speciale vaardigheden en talenten. Je moet als groep werken om het potentieel van elke rol te maximaliseren. Als iemand probeert de held te zijn, zal je allemaal sterven.
- Spelmechanismen
- Action Points, Area Movement, Cooperative Game, Hand Management, Open Drafting, Variable Player Powers
- Designer
- Joe Price