Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
The Phantom Society
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 4 spelers
- Speelduur
- 15 tot 30 minuten
- Leeftijd
- 8+
- Moeilijkheidsgraad
- Lichtvoetig
- Spelmechanismen
- Grid Movement, Secret Unit Deployment, Team-Based Game
The Phantom Society
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 4 spelers
- Speelduur
- 15 tot 30 minuten
- Leeftijd
- 8+
- Moeilijkheidsgraad
- Lichtvoetig
- BGGID
€ 33,50
Momenteel niet verkrijgbaar
Welkom in het prachtige Schotland, een land dat bekend staat om zijn whisky, de Highlands, zijn kastelen en natuurlijk... zijn geesten! In dit land bevindt zich het decor voor het onvergetelijke spel 'The Phantom Society'.
In The Phantom Society krijg je de kans om een sluwe geest te zijn die een landhuis hotel teistert, of, als je dat liever hebt, een dappere ectoplasma-jager die vastberaden zijn prooi achtervolgt. Voor de geesten is het doel om minstens £45,000 schade aan te richten op het landhuis, ter ere van de Special 45 - Old Faydhutee Single Malt. De ectoplasma-jagers, hoewel soms een beetje destructief, zijn vastberaden om de spoken te stoppen voordat ze hun doel bereiken.
Het speelbord bestaat uit twee levels en stelt een landhuis voor met 36 kamers. Elke kamer is een tegel die een waarde vertegenwoordigt tussen £1,000 tot £6,000. Elke geest komt overeen met een kamertype en zal zich onder een tegel van dit type verstoppen, waarna de verwoesting van het hotel begint. De ectoplasma-jagers moeten op basis van de vernietigde tegels bepalen waar de geesten zich verstoppen. Dit doen ze door tegels te verwijderen - en daarmee het totale schadebedrag te verhogen - om te zien of er een geest verborgen is.
De ectoplasma-jagers moeten zorgvuldig en logisch nadenken over welke tegels ze moeten verwijderen, terwijl de geesten sluwheid en psychologie moeten gebruiken om hun onderzoek te bemoeilijken en verborgen te blijven. Zal het landhuis deze waanzin overleven?
In The Phantom Society krijg je de kans om een sluwe geest te zijn die een landhuis hotel teistert, of, als je dat liever hebt, een dappere ectoplasma-jager die vastberaden zijn prooi achtervolgt. Voor de geesten is het doel om minstens £45,000 schade aan te richten op het landhuis, ter ere van de Special 45 - Old Faydhutee Single Malt. De ectoplasma-jagers, hoewel soms een beetje destructief, zijn vastberaden om de spoken te stoppen voordat ze hun doel bereiken.
Het speelbord bestaat uit twee levels en stelt een landhuis voor met 36 kamers. Elke kamer is een tegel die een waarde vertegenwoordigt tussen £1,000 tot £6,000. Elke geest komt overeen met een kamertype en zal zich onder een tegel van dit type verstoppen, waarna de verwoesting van het hotel begint. De ectoplasma-jagers moeten op basis van de vernietigde tegels bepalen waar de geesten zich verstoppen. Dit doen ze door tegels te verwijderen - en daarmee het totale schadebedrag te verhogen - om te zien of er een geest verborgen is.
De ectoplasma-jagers moeten zorgvuldig en logisch nadenken over welke tegels ze moeten verwijderen, terwijl de geesten sluwheid en psychologie moeten gebruiken om hun onderzoek te bemoeilijken en verborgen te blijven. Zal het landhuis deze waanzin overleven?
- Spelmechanismen
- Grid Movement, Secret Unit Deployment, Team-Based Game
- Designer
- Frédéric Colombier