GRATIS VERZENDING

voor Nederland én België

Ma - Vr voor 19.00 besteld

dezelfde dag verzonden

Meer dan 1500 titels

uit voorraad leverbaar.

Onze beoordelingen

Tianxia
BGG Rating
10.0
Taal
Engels
Aantal spelers
1 tot 4 spelers
Speelduur
60 tot 120 minuten
Leeftijd
14+
Moeilijkheidsgraad
Pittig
Spelmechanismen
Contracts, End Game Bonuses, Income, Multi-Use Cards, Semi-Cooperative Game, Set Collection, Solo / Solitaire Game, Turn Order: Pass Order, Variable Player Powers, Variable Set-up, Worker Placement

Tianxia

BGG Rating
10.0
Taal
Engels
Aantal spelers
1 tot 4 spelers
Speelduur
60 tot 120 minuten
Leeftijd
14+
Moeilijkheidsgraad
Pittig
BGGID
€ 58,50
Besteld! Blijf op de hoogte via de Alert
Stap in de fascinerende wereld van Tianxia, waar de geschiedenis van China tot leven komt in een tijdperk vol strategische uitdagingen en politieke intriges. De Strijdende Staten-periode, rond 260 v.Chr., vormt het decor van dit meeslepende spel. Een tijd waarin zeven koninkrijken verwikkeld zijn in hevige conflicten, niet alleen onderling maar ook tegen nomadische groepen zoals de Xiongnu uit het noorden.

In Tianxia kruip je in de huid van invloedrijke leiders van adellijke families, vastberaden om prestige en gunsten te verwerven van de machtige heersers die de zeven Strijdende Koninkrijken regeren. Gedurende vier spannende rondes installeer je gouverneurs in strategische regio's en versterk je de macht van rivaliserende huizen om hun gunst te winnen. Handelaren varen langs de Chinese kusten, en jij hebt de kans om goederen te verkopen en zo rijkdom en voordelen te vergaren.

Verlies echter niet de dreiging uit het noorden uit het oog. De nomadische krijgers vormen een constante dreiging voor de grenzen van de koninkrijken. Train soldaten en bouw defensieve structuren zoals muren en torens om de vijandige invallen tegen te houden en je belangen te beschermen. Het verdienen van prestige verloopt via het slim balanceren van politieke, economische en militaire strategieën.

Elke ronde naderen de nomaden de grenzen van de zeven koninkrijken met grotere aantallen, wat leidt tot epische veldslagen die alle spelers beïnvloeden. Aan het einde van het spel blijkt wie de meest bekwame gouverneur, politicus, handelaar en beschermheer is, en de overwinning behaalt.
Spelmechanismen
Contracts, End Game Bonuses, Income, Multi-Use Cards, Semi-Cooperative Game, Set Collection, Solo / Solitaire Game, Turn Order: Pass Order, Variable Player Powers, Variable Set-up, Worker Placement
Designer
Antonio Petrelli