Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Tindaya
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 45 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 13+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- Spelmechanismen
- Area Majority / Influence, Cooperative Game, End Game Bonuses, Events, Grid Movement, Hexagon Grid, Hidden Victory Points, Modular Board, Negotiation, Scenario / Mission / Campaign Game, Solo / Solitaire Game, Tile Placement, Traitor Game, Turn Order: Stat-Based, Variable Set-up, Worker Placement, Different Worker Types
Tindaya
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 45 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 13+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- BGGID
€ 62,50
Op voorraad - Vandaag Verzonden
Sleevepakket meebestellen?
Duik in de wereld van Tindaya, een spel dat je meeneemt naar de dageraad van de 15e eeuw, op de paradijselijke Canarische Eilanden. De conquistadores hebben zojuist dit onbekende land ontdekt en het is nu jouw taak om een inheemse stam naar overleving te leiden in een wereld die geregeerd wordt door goden en gevormd door natuurrampen.
Tindaya is meer dan zomaar een spel; het is een thema-gedreven overlevingsavontuur met de ziel van een eurogame. Dit milieubewuste spel biedt twee speelmodi om elke groep te behagen: Coöperatief (inclusief solo) & Competitief, naast de Verrader-variant voor spelers die houden van wat ouderwetse rivaliteit.
Gedurende drie fasen zullen inheemse bewoners zich vestigen, vooruitgang boeken en indringers bestrijden, allemaal binnen een mythologische setting geregeerd door de twee goden, Acoran en Moneiba. Deze goden zullen specifieke goederen eisen in elk stadium van het spel. Weigeren of falen de inheemse bewoners deze te leveren, dan zal hun goddelijke woede worden ontketend. Maar de spelers zijn niet alleen; twee zieners zullen voorspellingen doen door de rook van hun vuren te lezen. Tibiabin zal de komende rampen zien. Tamonante zal voorspellen waar ze zullen gebeuren. Rampenmarkers worden op het bord geplaatst om aan te geven wat er gaat komen.
Het einde van het spel hangt af van de gekozen speelmodus. In de coöperatieve modus zullen spelers controleren of hun collectieve missie is volbracht. Is dit het geval, dan zullen de goden tevreden zijn en winnen alle inheemse bewoners het spel. In de competitieve modus worden solidariteitspunten toegekend aan spelers die meer aan de gemeenschap hebben bijgedragen, minder middelen hebben gebruikt, of beide collectieve en persoonlijke doelen hebben bereikt. De speler met de meeste punten wint het spel.
Tindaya is meer dan zomaar een spel; het is een thema-gedreven overlevingsavontuur met de ziel van een eurogame. Dit milieubewuste spel biedt twee speelmodi om elke groep te behagen: Coöperatief (inclusief solo) & Competitief, naast de Verrader-variant voor spelers die houden van wat ouderwetse rivaliteit.
Gedurende drie fasen zullen inheemse bewoners zich vestigen, vooruitgang boeken en indringers bestrijden, allemaal binnen een mythologische setting geregeerd door de twee goden, Acoran en Moneiba. Deze goden zullen specifieke goederen eisen in elk stadium van het spel. Weigeren of falen de inheemse bewoners deze te leveren, dan zal hun goddelijke woede worden ontketend. Maar de spelers zijn niet alleen; twee zieners zullen voorspellingen doen door de rook van hun vuren te lezen. Tibiabin zal de komende rampen zien. Tamonante zal voorspellen waar ze zullen gebeuren. Rampenmarkers worden op het bord geplaatst om aan te geven wat er gaat komen.
Het einde van het spel hangt af van de gekozen speelmodus. In de coöperatieve modus zullen spelers controleren of hun collectieve missie is volbracht. Is dit het geval, dan zullen de goden tevreden zijn en winnen alle inheemse bewoners het spel. In de competitieve modus worden solidariteitspunten toegekend aan spelers die meer aan de gemeenschap hebben bijgedragen, minder middelen hebben gebruikt, of beide collectieve en persoonlijke doelen hebben bereikt. De speler met de meeste punten wint het spel.
- Spelmechanismen
- Area Majority / Influence, Cooperative Game, End Game Bonuses, Events, Grid Movement, Hexagon Grid, Hidden Victory Points, Modular Board, Negotiation, Scenario / Mission / Campaign Game, Solo / Solitaire Game, Tile Placement, Traitor Game, Turn Order: Stat-Based, Variable Set-up, Worker Placement, Different Worker Types
- Designer
- Lolo González