Spellenvariant.nl gebruikt cookies om de website goed te laten werken en voor analyse.
Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies.
Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Unchained
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 4 spelers
- Speelduur
- 30 tot 75 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Deck, Bag, and Pool Building, Hand Management, Pattern Building, Take That
Unchained
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 4 spelers
- Speelduur
- 30 tot 75 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
€ 51,50
Momenteel niet verkrijgbaar
Unchained is het ultieme deck-building spel waarin de krachten van de Universal Monsters worden ontketend! In dit boeiende en tactische spel, beginnen spelers met het samenstellen van hun startdecks, wat een asymmetrische start garandeert. Naarmate het spel vordert, blijven spelers kaarten aanschaffen, terwijl ze tegelijkertijd met de andere spelers sparren door aan te vallen en zich te verdedigen met de kaarten in hun tableau.
Een spelbeurt in Unchained bestaat uit vier acties: sparren, chainen, leren en trekken. Tijdens het sparren vergelijkt een speler zijn totale aanval met de totale verdediging van een tegenstander, waarbij de speler met de lagere waarde een vermoeidheidskaart krijgt. Het chainen houdt in dat spelers kaarten uit hun hand spelen door iconen te matchen; tegenstanders kunnen ook aan de chain toevoegen. In de leerfase verwijderen spelers kaarten voor inspanning, waarna ze inspanning spenderen om kaarten te verwerven. In de trekfase vullen ze hun hand aan tot vijf kaarten, waarbij ze indien nodig schudden en bij elke shuffle een vermoeidheidskaart nemen.
Elke kaart in Unchained kan chainen naar andere kaarten, wat zorgt voor krachtige combo's. Leer de kenmerkende bewegingen van de Universal Monsters en probeer het langst in het gevecht te blijven. Het spel gaat door tot alle vermoeidheidskaarten zijn genomen, op dat moment wint de speler met de minste vermoeidheid.
Unchained is een herimplementatie van Nightfall met enkele opmerkelijke veranderingen. Het spel heeft een asymmetrische startdraft zonder vooraf ingestelde starterdecks, gestroomlijnde kaartkosten en -vaardigheden voor een breder publiek, en een nieuw 3x3 aankoopsysteem geïnspireerd door fanvarianten van Res Arcana. Daarnaast zijn er tokens om kaartaanval en -verdediging bij te houden en een schild dat kan worden geactiveerd om de volgende vermoeidheidskaart van de speler te negeren.
Een spelbeurt in Unchained bestaat uit vier acties: sparren, chainen, leren en trekken. Tijdens het sparren vergelijkt een speler zijn totale aanval met de totale verdediging van een tegenstander, waarbij de speler met de lagere waarde een vermoeidheidskaart krijgt. Het chainen houdt in dat spelers kaarten uit hun hand spelen door iconen te matchen; tegenstanders kunnen ook aan de chain toevoegen. In de leerfase verwijderen spelers kaarten voor inspanning, waarna ze inspanning spenderen om kaarten te verwerven. In de trekfase vullen ze hun hand aan tot vijf kaarten, waarbij ze indien nodig schudden en bij elke shuffle een vermoeidheidskaart nemen.
Elke kaart in Unchained kan chainen naar andere kaarten, wat zorgt voor krachtige combo's. Leer de kenmerkende bewegingen van de Universal Monsters en probeer het langst in het gevecht te blijven. Het spel gaat door tot alle vermoeidheidskaarten zijn genomen, op dat moment wint de speler met de minste vermoeidheid.
Unchained is een herimplementatie van Nightfall met enkele opmerkelijke veranderingen. Het spel heeft een asymmetrische startdraft zonder vooraf ingestelde starterdecks, gestroomlijnde kaartkosten en -vaardigheden voor een breder publiek, en een nieuw 3x3 aankoopsysteem geïnspireerd door fanvarianten van Res Arcana. Daarnaast zijn er tokens om kaartaanval en -verdediging bij te houden en een schild dat kan worden geactiveerd om de volgende vermoeidheidskaart van de speler te negeren.
- Spelmechanismen
- Deck, Bag, and Pool Building, Hand Management, Pattern Building, Take That
- Designer
- David Gregg