Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 4 spelers
- Speelduur
- 45 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Action Points, Cooperative Game, Dice Rolling, Events, Grid Movement, Narrative Choice / Paragraph, Role Playing, Scenario / Mission / Campaign Game, Storytelling, Variable Set-up
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 4 spelers
- Speelduur
- 45 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
In Vagrantsong, een coöperatieve en verhaalgedreven boss battler, kruip je in de huid van een Vagrant die gevangen zit op een bovennatuurlijke spooktrein. Neem het op tegen de geesten die op de trein ronddolen (de zogenaamde Haints), pas je speelstijl aan met onderweg verworven Skills en Junk, en ontrafel de geheimen van de Silver Ferryman in dit griezelige en uitdagende avontuur.
In elk van de meer dan 20 scenario's in de Vagrantsong-campagne kunnen spelers om beurten hun 3 Coins uitgeven om acties uit te voeren, zoals: zich verplaatsen in de trein, het onbekende onderzoeken en voorwerpen zoeken die hen uit de problemen kunnen helpen. Daarnaast kunnen spelers hun Coins uitgeven aan meer exclusieve acties om een Haint aan zijn verloren menselijkheid te herinneren, allemaal in de hoop de geest uit de ijzingwekkende greep van de spooktrein te bevrijden en zo het Scenario te winnen. Maar wees voorzichtig! Elke Hint heeft zijn eigen trucjes en spelmechanismen. Ze zullen voor niets stoppen om ervoor te zorgen dat de spelers al hun Menselijkheid verliezen en voor altijd aan boord blijven.
Na elk Scenario krijgen de spelers een moment om uit te rusten, zodat ze hun Skill en Junk kaarten kunnen vervangen, hun Vagrant kunnen genezen, en zich kunnen voorbereiden op hun volgende ontmoeting aan boord van de Silver Ferryman.
- Spelmechanismen
- Action Points, Cooperative Game, Dice Rolling, Events, Grid Movement, Narrative Choice / Paragraph, Role Playing, Scenario / Mission / Campaign Game, Storytelling, Variable Set-up
- Designer
- Matt Carter