Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Vikings
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 4 spelers
- Speelduur
- 60 tot 75 minuten
- Leeftijd
- 10+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Auction / Bidding, Income, Rondel, Tile Placement, Victory Points as a Resource
Vikings
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 4 spelers
- Speelduur
- 60 tot 75 minuten
- Leeftijd
- 10+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
€ 61,99
Momenteel niet verkrijgbaar
Vikings is een meeslepend spel dat draait om economie en strategisch inzicht. Hoewel de naam 'Vikings' doet denken aan het ontdekken van nieuwe landen en de spanning van plunderingen, is dit in werkelijkheid niet aan de orde. Het spel draagt de titel 'Vikings' vooral vanwege de unieke spelomgeving en de historische context.
Het spel Vikings bestaat uit verschillende middelen, waaronder munten, diverse soorten scheepstegels, eilandtegels en meeples. Gedurende 6 rondes wordt er een willekeurige set van 12 tegels en 12 meeples beschikbaar gesteld. Spelers nemen beurtelings de taak op zich om paren van meeples en tegels te kopen en te plaatsen. Het spel kenmerkt zich door een gebrek aan directe interactie tussen spelers; er is enkel indirecte competitie voor middelen tijdens de aankoopfase.
Het meest opvallende element van Vikings is het prijswiel. Dit wiel koppelt meeples aan tegels en bepaalt hun prijs. Het prijswiel voegt een spannend element van onvoorspelbaarheid aan het spel toe en draagt bij aan de strategische diepgang die Vikings zo aantrekkelijk maakt voor liefhebbers van economische spellen.
Het spel Vikings bestaat uit verschillende middelen, waaronder munten, diverse soorten scheepstegels, eilandtegels en meeples. Gedurende 6 rondes wordt er een willekeurige set van 12 tegels en 12 meeples beschikbaar gesteld. Spelers nemen beurtelings de taak op zich om paren van meeples en tegels te kopen en te plaatsen. Het spel kenmerkt zich door een gebrek aan directe interactie tussen spelers; er is enkel indirecte competitie voor middelen tijdens de aankoopfase.
Het meest opvallende element van Vikings is het prijswiel. Dit wiel koppelt meeples aan tegels en bepaalt hun prijs. Het prijswiel voegt een spannend element van onvoorspelbaarheid aan het spel toe en draagt bij aan de strategische diepgang die Vikings zo aantrekkelijk maakt voor liefhebbers van economische spellen.
- Spelmechanismen
- Auction / Bidding, Income, Rondel, Tile Placement, Victory Points as a Resource
- Designer
- Michael Kiesling