Het spel 2 Minutes to Midnight neemt je mee naar de spannende en onvoorspelbare wereld van de Koude Oorlog. Vanaf 1946, met 5-jarige beurten, doorloop je 9 rondes tot aan 1990. Dit spel biedt een ongeëvenaarde diepte en schaal, ongezien in andere spellen over deze historische periode. Verwacht een gedetailleerde simulatie van de Koude Oorlog, met aspecten van militair, economie, politiek en handel, verpakt in een speelbaar pakket dat de complexiteit maskeert en je toestaat om te focussen op jouw strategie.
2 Minutes to Midnight is sterk asymmetrisch. De VS worstelt met presidentsverkiezingen en de nationale schuld, terwijl de Sovjets hun 5-jarenplan proberen te realiseren en vrijheid binnen de Sovjet-Unie zelf moeten navigeren. Geld is de primaire bron, die je kan gebruiken om invloed uit te oefenen op landen, handelsmogelijkheden te creëren, spionnen te rekruteren, technologie te onderzoeken, strategische krachten te versterken of legers in te zetten.
Het spel bevat ook een deck met rond een dozijn gebeurtenissen per beurt die getriggerd kunnen worden, wat voor onvoorziene wendingen zorgt. Technologie wordt gerepresenteerd door een technologieboom, inclusief nucleaire wapens, de ruimterace, strijdkrachten, computing en industrie. Spionnen zijn inzetbaar om coups te initiëren of te voorkomen, en voor de Sovjets om de westerse technologie te infiltreren. Ten slotte is er een intelligentiespoor, dat meer mogelijkheden biedt om de gebeurtenissen te beïnvloeden.
Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties.Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies.
Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.