Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 2 spelers
- Speelduur
- 30 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Dice Rolling, Grid Movement, Hexagon Grid, Simulation, Solo / Solitaire Game
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 2 spelers
- Speelduur
- 30 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
Ontdek de complexiteit van de maritieme campagnes gevoerd in de Noord-Atlantische wateren met Atlantic Chase. Dit spel simuleert de zeeslagen tussen de oppervlaktevloten van de Royal Navy en de Kriegsmarine van 1939 tot 1942.
Atlantic Chase maakt gebruik van een uniek systeem van trajecten om de mist van oorlog te modelleren, een element dat tijdens deze periode de commandostructuren bemoeilijkte. Spelers plaatsen trajectlijnen over het gedeelde spelbord, waarbij elke lijn het pad van een taakgroep representeert, net zoals de pinnen en draden op Churchill's muur de koers van de schepen aangaven. Zonder gebruik te maken van dummy blokken, verborgen bewegingen of een dubbelblind systeem dat een scheidsrechter of computer vereist, ervaren spelers de onzekerheid die inherent is aan deze periode van zeeoorlogvoering.
Atlantic Chase wordt geleverd met een breed scala aan spelcomponenten om de ervaring te verrijken. Het bevat een 22 x 34 inch gemonteerd spelbord, twee 8,5"x11" inzetkaarten, drie 11"x17" spelershulpkaarten, twee taakgroep displays, een reeks tellers, 240 houten segmenten en cilinders, en vier 6-zijdige dobbelstenen. De set wordt gecompleteerd met een regelboek, geavanceerde gevechtsregels, een tutorial boekje, en scenario boekjes voor zowel solitaire als 2-speler spellen.
Duik in de rijke geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog met Atlantic Chase, een spel dat strategische diepte en historisch inzicht combineert in een boeiende en leerzame ervaring.
- Spelmechanismen
- Dice Rolling, Grid Movement, Hexagon Grid, Simulation, Solo / Solitaire Game
- Designer
- Jeremy White