Spellenvariant.nl gebruikt cookies om de website goed te laten werken en voor analyse.
Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies.
Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
ANTS
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 4 spelers
- Speelduur
- 90 minuten
- Leeftijd
- 13+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- Spelmechanismen
- End Game Bonuses, Variable Set-up, Worker Placement, Different Worker Types
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 4 spelers
- Speelduur
- 90 minuten
- Leeftijd
- 13+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- BGGID
€ 59,50
Momenteel niet verkrijgbaar
Ontdek de fascinerende wereld van ANTS, waarin strategie en slim management centraal staan. In dit meeslepende bordspel draait alles om de kunst van werktaakverdeling en het uitbreiden van je territorium. Begin je avontuur met een unieke Queen-tegel die je speelstijl en interactie met de complexe systemen van het spel diepgaand zal beïnvloeden. Je leidt je mierenkolonie door cycli van groei, verkenning en verovering, en streeft ernaar om de tuin ecosysteem te domineren.
Tijdens je beurt kun je uit zes hoofdacties kiezen: Dig, Explore, Gather, Incubate, Play Cards of Defeat Enemies. Deze acties worden versterkt door de inzet van gespecialiseerde mieren uit je kolonie. Het aantal ingezette mieren, variërend van 1 tot 4, bepaalt direct de kracht en impact van je actie. Breid je nest uit met strategisch geplaatste kamertegels, verken hexagonale gebieden om middelen en vijanden te onthullen, of positioneer verzamelmieren om efficiënte bevoorradingsnetwerken te vormen.
Het hart van ANTS ligt in het beheer van de levenscyclus van je kolonie. Op je incubatiebord beheer je de drie essentiële fasen: eieren, larven en mieren, elk met drie specialisaties: diggers, explorers en gatherers. Wilde mieren fungeren als waardevolle jokers om aan elke specialisatiebehoefte te voldoen. Tijdens het incuberen voltooi je ondernemingen, activeer je productie-effecten en voed je je larven met voedselkubussen om de levenscyclus te bevorderen.
Een belangrijk aspect van het spel is het strategisch uitbreiden van je nestarchitectuur. Kamertegels moeten slim worden geplaatst om volledige nestgebieden te voltooien, wat je onmiddellijk beloont met sterren, belangrijke overwinningspunten. De tuinkaart verandert in een dynamisch slagveld waar je tijdens het verkennen vijandige tegels en bronnen onthult, terwijl verzamelmieren bevoorradingsketens creëren die automatisch middelen verzamelen en feromonen uitstoten wanneer hexen zijn uitgeput.
ANTS biedt meerdere overwinningspaden, zodat diverse strategieën levensvatbaar blijven: architectonische beheersing, territoriale controle, demografische groei of tactisch kaartspel en vijandelijke verovering.
Tijdens je beurt kun je uit zes hoofdacties kiezen: Dig, Explore, Gather, Incubate, Play Cards of Defeat Enemies. Deze acties worden versterkt door de inzet van gespecialiseerde mieren uit je kolonie. Het aantal ingezette mieren, variërend van 1 tot 4, bepaalt direct de kracht en impact van je actie. Breid je nest uit met strategisch geplaatste kamertegels, verken hexagonale gebieden om middelen en vijanden te onthullen, of positioneer verzamelmieren om efficiënte bevoorradingsnetwerken te vormen.
Het hart van ANTS ligt in het beheer van de levenscyclus van je kolonie. Op je incubatiebord beheer je de drie essentiële fasen: eieren, larven en mieren, elk met drie specialisaties: diggers, explorers en gatherers. Wilde mieren fungeren als waardevolle jokers om aan elke specialisatiebehoefte te voldoen. Tijdens het incuberen voltooi je ondernemingen, activeer je productie-effecten en voed je je larven met voedselkubussen om de levenscyclus te bevorderen.
Een belangrijk aspect van het spel is het strategisch uitbreiden van je nestarchitectuur. Kamertegels moeten slim worden geplaatst om volledige nestgebieden te voltooien, wat je onmiddellijk beloont met sterren, belangrijke overwinningspunten. De tuinkaart verandert in een dynamisch slagveld waar je tijdens het verkennen vijandige tegels en bronnen onthult, terwijl verzamelmieren bevoorradingsketens creëren die automatisch middelen verzamelen en feromonen uitstoten wanneer hexen zijn uitgeput.
ANTS biedt meerdere overwinningspaden, zodat diverse strategieën levensvatbaar blijven: architectonische beheersing, territoriale controle, demografische groei of tactisch kaartspel en vijandelijke verovering.
- Spelmechanismen
- End Game Bonuses, Variable Set-up, Worker Placement, Different Worker Types
- Designer
- Renato Ciervo