GRATIS VERZENDING

voor Nederland én België

Ma - Vr voor 19.00 besteld

dezelfde dag verzonden

Meer dan 1500 titels

uit voorraad leverbaar.

Onze beoordelingen

Bayonets & Tomahawks
BGG Rating
8.0
Taal
Engels
Aantal spelers
1 tot 4 spelers
Speelduur
120 tot 480 minuten
Leeftijd
14+
Moeilijkheidsgraad
In balans
Spelmechanismen
Action / Event, Action Points, Campaign / Battle Card Driven, Dice Rolling, Point to Point Movement, Simulation, Team-Based Game

Bayonets & Tomahawks

BGG Rating
8.0
Taal
Engels
Aantal spelers
1 tot 4 spelers
Speelduur
120 tot 480 minuten
Leeftijd
14+
Moeilijkheidsgraad
In balans
BGGID
€ 59,88
Op voorraad - Vandaag Verzonden
Bayonets & Tomahawks is een uniek strategisch oorlogsspel voor twee spelers, waarin het drama en de intensiteit van de 'Franse & Indiase Oorlog' (1755-1760) tot leven komt. Het spel combineert een rijk en dynamisch systeem dat zowel uitdagend als leuk is voor spelers van alle niveaus.

In Bayonets & Tomahawks nemen spelers de controle over de Britse en Franse strijdkrachten, evenals hun Indiase bondgenoten. Het spel belicht de complexiteit van de 18e eeuwse koloniale oorlogsvoering, met inbegrip van diplomatie met de Indianen, aanvallen, bouwactiviteiten, zeeoperaties en belegeringen.

Een spel van Bayonets & Tomahawks kan variëren in duur, afhankelijk van het gekozen scenario, maar bevat altijd acht actieronden waarin spelers hun eenheden over land en zee verplaatsen, aanvallen uitvoeren, forten en wegen bouwen, en meer.

Het unieke aan Bayonets & Tomahawks is de kaart gedreven gameplay. Spelers beheren geen handvol kaarten, maar beginnen het jaar met één geheime reserve Actiekaart die willekeurig wordt gekozen. Aan het begin van elke actieronde trekken beide spelers een nieuwe kaart. Ze moeten dan een van hun twee kaarten kiezen om te spelen voor de huidige ronde.

Elke zijde heeft specifieke voordelen die ze moeten benutten om te winnen. De Britten hebben overweldigende aantallen, terwijl de Fransen beter zijn in wildernisgevechten met de hulp van hun talrijke Indiase bondgenoten. Om te winnen, moet een speler genoeg vijandelijke sleutelposities controleren om aan het einde van het spel aan de invasie overwinningspuntenvereisten van het scenario te voldoen.
Spelmechanismen
Action / Event, Action Points, Campaign / Battle Card Driven, Dice Rolling, Point to Point Movement, Simulation, Team-Based Game
Designer
Marc Rodrigue (II)
We vonden ook deze andere titels die wel eens in de smaak kunnen vallen!