Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 60 tot 90 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Contracts, Dice Rolling, Events, Secret Unit Deployment, Set Collection, Variable Player Powers, Worker Placement, Worker Placement with Dice Workers
Circadians: First Light Second Edition
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 60 tot 90 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID

Op grote afstand van onze thuisplaneet, ver weg in een ander sterrenstelsel, ontdekten we een oude hemelbol - een planeet vol intrigerend, intelligent leven, vergelijkbaar met dat van ons. Circadians: First Light Second Edition voert je mee naar deze fascinerende wereld. Onder haar bewoners bevinden zich wetenschappers, uitvinders, boeren, handelaren en strijders. Sommigen hebben koninkrijken gebouwd onder de groene zeeën, terwijl anderen heersen over de woestijnen en kliffen.
Wij, de Circadians, bekende ontdekkingsreizigers van de Aarde, zijn aangekomen met een missie van vrede en ontdekking. We moeten onderhandelen met de drie clans van deze planeet, Ryh, om hun vertrouwen te winnen en tegelijkertijd onze veiligheid te garanderen. Daarnaast is het onze taak om organische monsters te verzamelen voor het depot op Moontide.
Circadians: First Light Second Edition daagt je uit om een team van onderzoekers te leiden op Ryh. Spelers zullen hun team (in de vorm van dobbelstenen) moeten beheren en inzetten voor handel, landbouw, bouw en onderzoek. Punten worden verdiend door te onderhandelen met de inheemse bewoners, hulpbronnen te oogsten, het onderzoeksbasis te upgraden, de planeet te verkennen en edelstenen te verzamelen. Na acht spannende rondes wordt de speler met de meeste punten gekroond tot winnaar.
- Spelmechanismen
- Contracts, Dice Rolling, Events, Secret Unit Deployment, Set Collection, Variable Player Powers, Worker Placement, Worker Placement with Dice Workers
- Designer
- S J Macdonald