Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Deus
- Taal
- Nederlands
- Aantal spelers
- 2 tot 4 spelers
- Speelduur
- 60 tot 90 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Action Queue, Area Majority / Influence, End Game Bonuses, Grid Movement, Hand Management, Hexagon Grid, Modular Board, Multi-Use Cards, Network and Route Building, Victory Points as a Resource
- Taal
- Nederlands
- Aantal spelers
- 2 tot 4 spelers
- Speelduur
- 60 tot 90 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
€ 36,50
Momenteel niet verkrijgbaar
In Deus worden spelers uitgedaagd om hun eigen beschavingen te ontwikkelen binnen een gedeelde omgeving. Elk spel begint met vijf gebouwkaarten in handen van elke speler. Op elke beurt heeft een speler de keuze om een gebouw te bouwen met één van deze kaarten, of om één of meerdere kaarten weg te gooien en een offer te brengen aan een god.
De kaarten in Deus komen in zes kleuren, elk met een eigen functie. Rood staat voor militair, groen voor productie van hulpbronnen, blauw voor handel, bruin voor scoren, paars voor tempels, en geel heeft een variëteit aan effecten.
Wanneer je kiest om een gebouw te bouwen, plaats je deze op de juiste locatie op het modulaire spelbord, dat in grootte varieert afhankelijk van het aantal spelers. Vervolgens plaats je de kaart in je persoonlijke tableau in de juiste kleurrij en activeer je de kracht van alle kaarten die al in je tableau liggen, beginnend bij de kaart onderaan de stapel.
Kies je ervoor om een offer te maken, dan gooi je kaarten weg en krijg je hulp van een god die geassocieerd is met één van de weggegooide kaarten. Het aantal weggegooide kaarten bepaalt de sterkte van deze actie. Hierna vul je je hand weer aan tot vijf kaarten.
Het spel eindigt wanneer alle barbarendorpen op het spelbord aangevallen en omsingeld zijn, of wanneer alle tempels gebouwd zijn. De speler met de meeste punten is de winnaar.
De kaarten in Deus komen in zes kleuren, elk met een eigen functie. Rood staat voor militair, groen voor productie van hulpbronnen, blauw voor handel, bruin voor scoren, paars voor tempels, en geel heeft een variëteit aan effecten.
Wanneer je kiest om een gebouw te bouwen, plaats je deze op de juiste locatie op het modulaire spelbord, dat in grootte varieert afhankelijk van het aantal spelers. Vervolgens plaats je de kaart in je persoonlijke tableau in de juiste kleurrij en activeer je de kracht van alle kaarten die al in je tableau liggen, beginnend bij de kaart onderaan de stapel.
Kies je ervoor om een offer te maken, dan gooi je kaarten weg en krijg je hulp van een god die geassocieerd is met één van de weggegooide kaarten. Het aantal weggegooide kaarten bepaalt de sterkte van deze actie. Hierna vul je je hand weer aan tot vijf kaarten.
Het spel eindigt wanneer alle barbarendorpen op het spelbord aangevallen en omsingeld zijn, of wanneer alle tempels gebouwd zijn. De speler met de meeste punten is de winnaar.