Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 60 tot 240 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- Spelmechanismen
- Card Play Conflict Resolution, Cooperative Game, Deck Construction, Hand Management, Move Through Deck, Narrative Choice / Paragraph, Role Playing, Scenario / Mission / Campaign Game, Solo / Solitaire Game, Storytelling, Variable Set-up
Earthborne Rangers
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 60 tot 240 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- BGGID
Stap in de verre toekomst met Earthborne Rangers, een coöperatief en aanpasbaar kaartspel dat je meeneemt naar de wildernis van morgen. Als een Ranger, een beschermer van het bergdal dat je thuis noemt, bevind je je in een uitgestrekte wildernis die is getransformeerd door indrukwekkende wetenschappelijke en technologische prestaties ontworpen om de aarde lang geleden van vernietiging te redden.
In Earthborne Rangers begint je avontuur met het samenstellen van een kaartspel dat de interesses, persoonlijke geschiedenis en persoonlijkheid van je Ranger weerspiegelt. Naarmate je de open wereld verkent en je verhaal vorm krijgt, verbeter je je kaartspel met geavanceerdere uitrusting, verfijnde vaardigheden en herinneringen aan je reis.
Het verhaal van Earthborne Rangers wordt verteld als een vertakkende verhalencampagne bestaande uit een hoofdverhaallijn en talloze zijverhalen. Je kunt ervoor kiezen om het kritieke pad te volgen of je eigen weg te gaan om de vele boeiende personages, mysterieuze ruïnes en bekende en vreemde wezens van de Vallei te ontdekken.
Elke spelbeurt staat voor een dag in de Vallei, en je begint op dezelfde locatie op de kaart waar je de nacht ervoor hebt gerust. Je doel is om een van je beschikbare missies te voltooien of om de open wereld te verkennen. De sessie eindigt wanneer je gedwongen wordt te rusten (door vermoeidheid of blessure), of wanneer je ervoor kiest om de nacht te rusten.
Een individuele spelsessie wordt gespeeld in rondes, en die rondes bestaan uit beurten. Tijdens jouw beurt voer je één actie uit: speel een kaart uit je hand of kies een actie van een kaart op tafel. Elke actie stelt je in staat om thematisch en narratief met de wereld te interageren, en elke keer dat je een actie onderneemt, komt de wereld om je heen tot leven.