Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 30 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- Spelmechanismen
- Action Queue, Action Retrieval, Campaign / Battle Card Driven, Communication Limits, Cooperative Game, Critical Hits and Failures, Deck Construction, Grid Movement, Hand Management, Hexagon Grid, Legacy Game, Line of Sight, Once-Per-Game Abilities, Scenario / Mission / Campaign Game, Simultaneous Action Selection, Solo / Solitaire Game, Variable Player Powers
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 30 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- BGGID
Gloomhaven: Jaws of the Lion is een op zichzelf staand spel dat plaatsvindt vóór de gebeurtenissen van Gloomhaven. De game bevat vier nieuwe personages - Valrath Red Guard (tank, crowd control), Inox Hatchet (afstandsschade), Human Voidwarden (ondersteuning, mind-control) en Quatryl Demolitionist (melee-schade, obstakelmanipulatie) - die ook kunnen worden gebruikt in het originele Gloomhaven-spel.
Gloomhaven: Jaws of the Lion is gericht op een meer casueel publiek om mensen gemakkelijk te laten genieten van deze prachtige spel titel. Alle te organiseren kartonnen kaarttegels zijn verwijderd en in plaats daarvan spelen spelers in het scenarioboek zelf, met nieuwe illustraties die uniek zijn voor elk scenario. De laatste toegangsdrempel, namelijk het leren van het spel, is ook verlaagd door een vereenvoudigde regelset en een zelfstudie met vijf scenario's die nieuwe spelers in de ervaring zullen helpen.
- Spelmechanismen
- Action Queue, Action Retrieval, Campaign / Battle Card Driven, Communication Limits, Cooperative Game, Critical Hits and Failures, Deck Construction, Grid Movement, Hand Management, Hexagon Grid, Legacy Game, Line of Sight, Once-Per-Game Abilities, Scenario / Mission / Campaign Game, Simultaneous Action Selection, Solo / Solitaire Game, Variable Player Powers
- Designer
- Isaac Childres