Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Ghost Stories
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 60 tot 75 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Cooperative Game, Dice Rolling, Grid Movement, Modular Board, Move Through Deck, Solo / Solitaire Game, Variable Player Powers
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 60 tot 75 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
€ 42,50
Momenteel niet verkrijgbaar
Ghost Stories nodigt spelers uit om in de rol van Taoïstische monniken te stappen, samenwerkend om hun dorp te beschermen tegen de angstaanjagende geesten van Wu-Feng, de heer van de hel. Dit coöperatieve spel combineert teamwerk, strategie en een vleugje geluk om een boeiende en intense spelervaring te creëren.
Aan het begin van elke beurt brengt een speler een geest in het spel en plaatst deze op een vrije plek. Maar wees gewaarschuwd: deze geesten zijn geen simpele tegenstanders. Ze hebben hun eigen unieke vaardigheden, variërend van die welke de Taoïsten en hun krachten beïnvloeden, tot die welke een vloekdobbelsteen rollen voor een willekeurig effect, en zelfs die de tegels van de dorpelingen achtervolgen en zo de speciale acties van die tegels blokkeren.
Als een Taoïst kan een speler op een tegel bewegen om nabijgelegen geesten uit te drijven of om te profiteren van de dorpeling die op die tegel woont, zolang de tegel niet achtervolgd wordt. Elke tegel in het dorp biedt de spelers een andere bonus, zoals bijvoorbeeld het kerkhof dat Taoïsten weer tot leven kan wekken, of de kruidenier die gebruikte Tao tokens kan herstellen.
Exorcisme in Ghost Stories is een combinatie van strategie en geluk. Spelers rollen drie Tao dobbelstenen in verschillende kleuren en als de dobbelsteenresultaten overeenkomen met de kleuren van de geest of de incarnatie van Wu-Feng, dan is het exorcisme succesvol.
Het ultieme doel? Versla de incarnatie van Wu-Feng, de baas die aan het einde van het spel arriveert. Maar let op, er zijn veel meer manieren om te verliezen dan te winnen. De spelers verliezen als drie van de dorps tegels worden achtervolgd, als de trekstapel leeg is terwijl de incarnatie van Wu-Feng nog in het spel is, of als alle priesters dood zijn.
Aan het begin van elke beurt brengt een speler een geest in het spel en plaatst deze op een vrije plek. Maar wees gewaarschuwd: deze geesten zijn geen simpele tegenstanders. Ze hebben hun eigen unieke vaardigheden, variërend van die welke de Taoïsten en hun krachten beïnvloeden, tot die welke een vloekdobbelsteen rollen voor een willekeurig effect, en zelfs die de tegels van de dorpelingen achtervolgen en zo de speciale acties van die tegels blokkeren.
Als een Taoïst kan een speler op een tegel bewegen om nabijgelegen geesten uit te drijven of om te profiteren van de dorpeling die op die tegel woont, zolang de tegel niet achtervolgd wordt. Elke tegel in het dorp biedt de spelers een andere bonus, zoals bijvoorbeeld het kerkhof dat Taoïsten weer tot leven kan wekken, of de kruidenier die gebruikte Tao tokens kan herstellen.
Exorcisme in Ghost Stories is een combinatie van strategie en geluk. Spelers rollen drie Tao dobbelstenen in verschillende kleuren en als de dobbelsteenresultaten overeenkomen met de kleuren van de geest of de incarnatie van Wu-Feng, dan is het exorcisme succesvol.
Het ultieme doel? Versla de incarnatie van Wu-Feng, de baas die aan het einde van het spel arriveert. Maar let op, er zijn veel meer manieren om te verliezen dan te winnen. De spelers verliezen als drie van de dorps tegels worden achtervolgd, als de trekstapel leeg is terwijl de incarnatie van Wu-Feng nog in het spel is, of als alle priesters dood zijn.
- Spelmechanismen
- Cooperative Game, Dice Rolling, Grid Movement, Modular Board, Move Through Deck, Solo / Solitaire Game, Variable Player Powers
- Designer
- Antoine Bauza