Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- Taal
- Nederlands
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 45 tot 90 minuten
- Leeftijd
- 10+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Action Retrieval, Contracts, Grid Movement, Hexagon Grid, Memory, Open Drafting, Pattern Building, Solo / Solitaire Game, Square Grid, Tile Placement, Worker Placement
- Taal
- Nederlands
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 45 tot 90 minuten
- Leeftijd
- 10+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
Honey Buzz is een spel waarin spelers hun persoonlijke bijenkorf uitbreiden door verschillende honingraattegels aan te leggen die acties toekennen die tijdens het spel worden uitgevoerd. Elke tegel vertegenwoordigt een andere actie. Wanneer een tegel zo wordt gelegd dat er een bepaald patroon ontstaat, wordt een ring van acties geactiveerd in de volgorde die de speler kiest. Een tegel die in de eerste beurt wordt gelegd, kan op elk moment van het spel tot drie keer toe worden geactiveerd. Alles hangt af van hoe de speler zijn piepels (bij+meeple) plaatst en zijn korf bouwt. In de honingindustrie is efficiëntie immers koningin.
Terwijl je je bijenkorf voortdurend uitbreidt, ga je op zoek naar nectar en stuifmeel, maak je honing, verkoop je verschillende soorten op de berenmarkt, organiseer je honingproeverijen en zorg je voor de koningin en haar hofhouding. Er is maar een beperkte hoeveelheid nectar, en het zal niet gemakkelijk zijn om die te vinden. Spelers moeten het nectarveld verkennen en letten op de zoekacties van andere spelers om de locatie van de nectar die ze voor zichzelf nodig hebben te achterhalen.
- Spelmechanismen
- Action Retrieval, Contracts, Grid Movement, Hexagon Grid, Memory, Open Drafting, Pattern Building, Solo / Solitaire Game, Square Grid, Tile Placement, Worker Placement
- Designer
- Paul Salomon