Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 90 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 13+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- Spelmechanismen
- Cooperative Game, Dice Rolling, Open Drafting, Scenario / Mission / Campaign Game, Storytelling, Variable Player Powers
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 90 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 13+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- BGGID
ISS Vanguard is een campagne bordspel voor 1-4 spelers. Het brengt spelers rechtstreeks in een episch Sci-Fi avontuur, als ze spelen als 4 secties (beveiliging, verkenning, wetenschap, techniek) aan boord van het eerste menselijke schip dat de ruimte kan bereiken. De campagne introduceert het unieke verhaal geschreven door Krzysztof Piskorski (Tainted Grail) vol moeilijke keuzes, wendingen en vertakkende verhaallijnen. Het spel bevat meer dan 100 verschillende Crew-leden, elk met unieke eigenschappen.
De gameplay is verdeeld in 2 hoofdfasen: Scheepsfase en landing op planeten.
Tijdens de scheepsfase beheren de spelers hun schip (binder met bedrukte hoezen), waarbij elk onderdeel gameplaybeslissingen moet nemen. Vervolgens bereid je je bemanning voor op de landing op de volgende planeet, op zoek naar antwoorden op de grootste vragen van de mensheid. Samen kiezen jullie de lander en passen die aan met modules, daarna kiest elke sectie een bemanningslid voor een missie (meer ervaren bemanningsleden hebben betere rangen), bouwen een deck met vaardigheden, nemen uitrusting en kiezen dobbelstenen voor hun personage.
Tijdens alle fasen van het spel zullen de spelers worden geleid naar het Logboek, bestaande uit verhaal ontmoetingen, vaak geschreven in de vorm van actievolle dialogen tussen de personages.
- Spelmechanismen
- Cooperative Game, Dice Rolling, Open Drafting, Scenario / Mission / Campaign Game, Storytelling, Variable Player Powers
- Designer
- Andrzej Betkiewicz