Gratis verzending voor Nederland én België
GRATIS VERZENDING

voor Nederland én België

Ma - Vr voor 19.00 besteld

dezelfde dag verzonden

Meer dan 1500 titels

uit voorraad leverbaar.

Onze beoordelingen

Gloomhaven
BGG Rating
8.7
Taal
Engels
Aantal spelers
1 tot 4 spelers
Speelduur
60 tot 120 minuten
Leeftijd
14+
Moeilijkheidsgraad
Pittig
Spelmechanismen
Action Queue, Action Retrieval, Campaign / Battle Card Driven, Card Play Conflict Resolution, Communication Limits, Cooperative Game, Critical Hits and Failures, Deck Construction, Grid Movement, Hand Management, Hexagon Grid, Legacy Game, Line of Sight, Modular Board, Once-Per-Game Abilities, Role Playing, Scenario / Mission / Campaign Game, Simultaneous Action Selection, Solo / Solitaire Game, Storytelling, Variable Player Powers

Gloomhaven

BGG Rating
8.7
Taal
Engels
Aantal spelers
1 tot 4 spelers
Speelduur
60 tot 120 minuten
Leeftijd
14+
Moeilijkheidsgraad
Pittig
BGGID
€ 127,88
We hebben hem besteld, updates ontvangen? Schrijf u in voor de Alert

Gloomhaven is een spel van, op Euro Style geïnspireerde tactische gevechten in een blijvende wereld van veranderende motieven. Spelers zullen de rol aannemen van een rondtrekkende avonturier met hun eigen speciale vaardigheden en hun eigen redenen om naar deze donkere hoek van de wereld te reizen. Spelers moeten uit noodzaak samenwerken om dungeons en vergeten ruïnes te overwinnen. Op hun avontuur zullen ze hun vaardigheden verbeteren door ervaring en loot, nieuwe locaties ontdekken om te verkennen en plunderen, en een steeds vertakkend verhaal ontplooit zich dat wordt aangewakkerd door de beslissingen die ze nemen.

Gloomhaven is een legacy-spel met een blijvende en veranderende wereld die ideaal wordt gespeeld tijdens vele spelsessies. Na een scenario zullen spelers beslissingen nemen over wat te doen, waardoor wordt bepaald hoe het verhaal zich ontwikkeld. Een scenario spelen is een coöperatieve aangelegenheid waarbij spelers tegen geautomatiseerde monsters vechten met behulp van een innovatief kaartsysteem om de volgorde van spelen te bepalen en wat een speler in zijn beurt doet.

In wezen zal elke speler twee kaarten uit de hand spelen. Elke kaart heeft bovenaan een nummer en het nummer op de eerste kaart die wordt gespeeld, bepaalt hun initiatief volgorde. Elke kaart heeft ook een boven en onder kracht en als de speler de beurt heeft, bepalen ze of ze de bovenste kracht van de ene kaart en de onderste kracht van de andere wordt gebruikt, of omgekeerd. Spelers moeten echter voorzichtig zijn, omdat ze na verloop van tijd permanent kaarten uit hun handen zullen verliezen. Als het te lang duurt om een dungeon te clearen, kunnen ze uitgeput raken en gedwongen worden zich terug te trekken.

Spelmechanismen
Action Queue, Action Retrieval, Campaign / Battle Card Driven, Card Play Conflict Resolution, Communication Limits, Cooperative Game, Critical Hits and Failures, Deck Construction, Grid Movement, Hand Management, Hexagon Grid, Legacy Game, Line of Sight, Modular Board, Once-Per-Game Abilities, Role Playing, Scenario / Mission / Campaign Game, Simultaneous Action Selection, Solo / Solitaire Game, Storytelling, Variable Player Powers
Designer
Isaac Childres
We vonden ook deze andere titels die wel eens in de smaak kunnen vallen!