Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Gloomhaven
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 60 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- Spelmechanismen
- Action Queue, Action Retrieval, Campaign / Battle Card Driven, Card Play Conflict Resolution, Communication Limits, Cooperative Game, Critical Hits and Failures, Deck Construction, Grid Movement, Hand Management, Hexagon Grid, Legacy Game, Line of Sight, Modular Board, Multi-Use Cards, Narrative Choice / Paragraph, Once-Per-Game Abilities, Role Playing, Scenario / Mission / Campaign Game, Simultaneous Action Selection, Solo / Solitaire Game, Storytelling, Tags, Variable Player Powers
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 60 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- BGGID
€ 159,88
Besteld! Blijf op de hoogte via de Alert
Ontdek de betoverende wereld van Gloomhaven, een spel waarin Europese tactische gevechtsstrategieën tot leven komen in een dynamisch universum van verschuivende motivaties. Als speler word je een rondtrekkende avonturier, begiftigd met unieke vaardigheden en persoonlijke beweegredenen om te reizen naar deze donkere uithoek van de wereld.
Gloomhaven is geen gewoon spel, maar een wereld die zich ontwikkelt en verandert, ideaal om te spelen over meerdere sessies. Het spel draait rond samenwerking, waarbij spelers gezamenlijk dreigende kerkers en vergeten ruïnes moeten opruimen. Tijdens dit avontuur zullen spelers hun vaardigheden verbeteren door ervaringen en buit, nieuwe locaties ontdekken om te verkennen en te plunderen, en een steeds vertakkend verhaal uitbreiden dat wordt aangedreven door hun beslissingen.
Gloomhaven biedt een coöperatieve ervaring, waarbij spelers vechten tegen geautomatiseerde monsters met behulp van een innovatief kaartsysteem. Dit systeem bepaalt de speelvolgorde en wat een speler doet tijdens hun beurt. Elk personage moet strategisch twee kaarten kiezen om te spelen. De nummer op de bovenste kaart bepaalt hun initiatief voor de ronde. Elke kaart heeft ook een boven- en onderkracht. Wanneer het hun beurt is in de initiatiefvolgorde, beslissen ze of ze de bovenkracht van de ene kaart en de onderkracht van de andere gebruiken, of andersom. Maar pas op, want na verloop van tijd zullen spelers permanent kaarten uit hun handen verliezen. Als ze te lang doen over het opruimen van een kerker, kunnen ze uitgeput raken en gedwongen worden om zich terug te trekken.
Gloomhaven is geen gewoon spel, maar een wereld die zich ontwikkelt en verandert, ideaal om te spelen over meerdere sessies. Het spel draait rond samenwerking, waarbij spelers gezamenlijk dreigende kerkers en vergeten ruïnes moeten opruimen. Tijdens dit avontuur zullen spelers hun vaardigheden verbeteren door ervaringen en buit, nieuwe locaties ontdekken om te verkennen en te plunderen, en een steeds vertakkend verhaal uitbreiden dat wordt aangedreven door hun beslissingen.
Gloomhaven biedt een coöperatieve ervaring, waarbij spelers vechten tegen geautomatiseerde monsters met behulp van een innovatief kaartsysteem. Dit systeem bepaalt de speelvolgorde en wat een speler doet tijdens hun beurt. Elk personage moet strategisch twee kaarten kiezen om te spelen. De nummer op de bovenste kaart bepaalt hun initiatief voor de ronde. Elke kaart heeft ook een boven- en onderkracht. Wanneer het hun beurt is in de initiatiefvolgorde, beslissen ze of ze de bovenkracht van de ene kaart en de onderkracht van de andere gebruiken, of andersom. Maar pas op, want na verloop van tijd zullen spelers permanent kaarten uit hun handen verliezen. Als ze te lang doen over het opruimen van een kerker, kunnen ze uitgeput raken en gedwongen worden om zich terug te trekken.
- Spelmechanismen
- Action Queue, Action Retrieval, Campaign / Battle Card Driven, Card Play Conflict Resolution, Communication Limits, Cooperative Game, Critical Hits and Failures, Deck Construction, Grid Movement, Hand Management, Hexagon Grid, Legacy Game, Line of Sight, Modular Board, Multi-Use Cards, Narrative Choice / Paragraph, Once-Per-Game Abilities, Role Playing, Scenario / Mission / Campaign Game, Simultaneous Action Selection, Solo / Solitaire Game, Storytelling, Tags, Variable Player Powers
- Designer
- Isaac Childres