Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 5 spelers
- Speelduur
- 30 tot 150 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- Spelmechanismen
- Automatic Resource Growth, End Game Bonuses, Increase Value of Unchosen Resources, Loans, Ownership, Solo / Solitaire Game, Worker Placement
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 5 spelers
- Speelduur
- 30 tot 150 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- BGGID
In Le Havre bestaat de beurt van een speler uit twee delen: ten eerste, distribueer je nieuw geleverde goederen naar de handelslocaties; neem dan een actie. Als actie kunnen spelers kiezen om alle goederen van één type uit een handelslocaties te nemen of om een van de beschikbare gebouwen te gebruiken. Met acties voor het bouwen kunnen spelers goederen upgraden, verkopen of gebruiken om hun eigen gebouwen en schepen te bouwen. Gebouwen in Le Havre zijn zowel een investeringsmogelijkheid als een inkomstenstroom, aangezien spelers een toegangsprijs moeten betalen om gebouwen te gebruiken die ze niet bezitten. Schepen worden daarentegen vooral gebruikt om het voedsel te leveren dat nodig is om de werknemers te voeden.
Na elke zeven beurten eindigt de ronde: vee en graan van spelers kan zich vermenigvuldigen via een oogst verder moeten spelers hun werknemers voeden. Na een vast aantal rondes mag elke speler één laatste actie uitvoeren en eindigt Le Havre. Spelers voegen de waarde van hun gebouwen en schepen toe aan hun geldreserves. De speler die het grootste fortuin vergaard heeft, is de winnaar.
- Spelmechanismen
- Automatic Resource Growth, End Game Bonuses, Increase Value of Unchosen Resources, Loans, Ownership, Solo / Solitaire Game, Worker Placement
- Designer
- Uwe Rosenberg