Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Plains Indian Wars
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 60 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 10+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Area Majority / Influence, Area Movement, Campaign / Battle Card Driven, Dice Rolling
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 60 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 10+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
€ 71,50
Momenteel niet verkrijgbaar
Als een echo uit het verleden brengt Plains Indian Wars de intense culturele confrontaties van de late 19e eeuw in de Great Plains tot leven. In een tijdperk waarin de traditionele levenswijze van de inheemse bevolking bedreigd werd door de invasie van buitenstaanders op zoek naar land en vooruitgang, biedt dit spel een unieke kans om deze geschiedenis opnieuw te beleven.
Plains Indian Wars verkleint deze catastrofale reeks conflicten tot de essentie: de golf van kolonisten die zich via lange, slingerende wagontrains een weg baanden, de bouw van de Transcontinental Railroad van oost naar west en de cavalerie die werd ingezet om dit alles te beschermen. Tegelijkertijd biedt Plains Indian Wars de Native-American speler de mogelijkheid om zich vroeger te verenigen, weerstand te bieden en misschien zelfs het succes van de Europese Amerikanen te voorkomen.
Met 1-4 spelers aan de tafel is Plains Indian Wars een kaartgedreven spel dat gebruik maakt van gebiedsverplaatsing en -controle. Het spel duurt gemiddeld tussen de 60 en 90 minuten en het speelbord richt zich op de Great American Plains, tussen de Mississippi-rivier in het oosten en de Rockies in het westen, en tussen de Canadese grens in het noorden en de Mexicaanse grens in het zuiden.
Door het spel heen proberen wagontrains historische routes naar de Rockies te volgen. Als ze het halen, verdient de Amerikaanse speler overwinningspunten. Als dat niet lukt, krijgt de Indiaanse speler de VPs.
Plains Indian Wars verkleint deze catastrofale reeks conflicten tot de essentie: de golf van kolonisten die zich via lange, slingerende wagontrains een weg baanden, de bouw van de Transcontinental Railroad van oost naar west en de cavalerie die werd ingezet om dit alles te beschermen. Tegelijkertijd biedt Plains Indian Wars de Native-American speler de mogelijkheid om zich vroeger te verenigen, weerstand te bieden en misschien zelfs het succes van de Europese Amerikanen te voorkomen.
Met 1-4 spelers aan de tafel is Plains Indian Wars een kaartgedreven spel dat gebruik maakt van gebiedsverplaatsing en -controle. Het spel duurt gemiddeld tussen de 60 en 90 minuten en het speelbord richt zich op de Great American Plains, tussen de Mississippi-rivier in het oosten en de Rockies in het westen, en tussen de Canadese grens in het noorden en de Mexicaanse grens in het zuiden.
Door het spel heen proberen wagontrains historische routes naar de Rockies te volgen. Als ze het halen, verdient de Amerikaanse speler overwinningspunten. Als dat niet lukt, krijgt de Indiaanse speler de VPs.
- Spelmechanismen
- Area Majority / Influence, Area Movement, Campaign / Battle Card Driven, Dice Rolling
- Designer
- John Poniske