Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 90 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Deck, Bag, and Pool Building, Map Addition, Scenario / Mission / Campaign Game, Tech Trees / Tech Tracks, Variable Player Powers
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 90 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
Revive de beschaving, 5000 jaar nadat alles werd vernietigd. Leid je stam en verken de bevroren aarde. Maak gebruik van haar bronnen. Rekruteer overlevenden van het oppervlak voor je zaak. Bouw fabrieken met krachtige machines. En bevolk oude plaatsen om de vergeten technologieën van je stam opnieuw te leren.
Revive is een spel voor 1-4 spelers met asymmetrische spelerskrachten, zeer variabele opstelling en geen gevechten of directe conflicten. Als je de 5-delige campagne uitspeelt, kun je extra inhoud vrijspelen, en als alle inhoud is vrijgespeeld, kun je het spel onbeperkt herspelen.
Aan het begin van het spel krijgt elke speler een set burgerkaarten, een stammenbord en een groot dubbellaags spelersbord. Het stammenbord toont je unieke stamvaardigheid en de oude technologieën die je tijdens het spel opnieuw kunt leren. Op het dubbellaagse spelersbord plaats je je aangepaste machines en upgrade je je kaartgleuven.
Een hoofddoel van het spel is het bereiken en bevolken van de grote oude locaties. Deze oude locaties zijn willekeurig, en omdat ze belangrijke bronnen van overwinningspunten zijn, zullen ze je strategie elk spel anders vormgeven.
Als je aan de beurt bent neem je twee acties:
- Een kaart spelen (het effect ervan wordt bepaald door welke kaartgleuf je gebruikt)
- Verkennen (onthul een gebiedstegel en werf een nieuwe burgerkaart)
- Bevolken (een oude locatie bevolken om een nieuwe technologie te leren)
- Fabriek bouwen (de aangrenzende terreinen bepalen welke machinebanen je vooruit gaat)
Bovendien mag je kracht gebruiken om een willekeurig aantal van je machines te activeren, waardoor je acties worden aangepast.
In plaats van twee acties te ondernemen mag je overwinteren. Dit laat je kaarten circuleren, waarbij je uitgespeelde kaarten naar je rustgebied worden verplaatst, en de kaarten in je rustgebied weer aan jou worden vrijgegeven. Bovendien krijg je je gebruikte kracht terug, zodat je je machines weer kunt activeren.
De multifunctionele kaarten spelen een belangrijke rol: Op elke kaart staat een resource ability (aan de bovenkant) en een special ability (aan de onderkant). Door een kaart in een van je bovenste vakjes te spelen activeer je de resource-actie; in een lager vakje activeer je de speciale vaardigheid. In de kaartgleuven kun je slotmodules plaatsen, en deze worden geactiveerd zodra je een kaart speelt die overeenkomt met de kleur ervan. Het is mogelijk om combinaties te vinden waarmee je kaarten aan elkaar kunt rijgen, zodat meerdere slotmodules en vaardigheden in één actie geactiveerd worden.
Het bouwen van fabrieken maakt gebruik van de kracht van de omringende terreinen, waarbij je marker op een van de drie machinepaden vooruit gaat. Dit kan machines ontgrendelen die met behulp van energie geactiveerd kunnen worden.
Als je bepaalde mijlpalen bereikt, kun je een artefact van het bord nemen. Elk artefact verhoogt een van de drie puntencategorieën op je persoonlijke puntenkaart.
Het spel eindigt als alle artefacten zijn gepakt, en de speler met de meeste punten wint.
- Spelmechanismen
- Deck, Bag, and Pool Building, Map Addition, Scenario / Mission / Campaign Game, Tech Trees / Tech Tracks, Variable Player Powers
- Designer
- Helge Meissner