Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Sorcerer
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 4 spelers
- Speelduur
- 30 tot 90 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Action Points, Deck, Bag, and Pool Building, Dice Rolling, Open Drafting, Push Your Luck
Sorcerer
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 4 spelers
- Speelduur
- 30 tot 90 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
Speciale prijs
€ 47,50
Normale prijs
€ 54,99
Momenteel niet verkrijgbaar
Stap binnen in de mystieke wereld van Sorcerer, een strategisch kaartspel dat je meeneemt naar een duistere, met gaslampen verlichte omgeving vol mythische wezens en magische krachten. In dit spel voor twee tot vier spelers nemen eeuwenoude entiteiten het tegen elkaar op om te bepalen welke afstamming de sterkste is. Spelers maken gebruik van toverkracht om dienaren op te roepen, spreuken te casten en betoverde items te gebruiken.
Elke ronde start met een willekeurige dobbelsteenworp die de hoeveelheid 'energie' bepaalt. Deze energie wordt gebruikt om je hand te transformeren in een strijdveld vol dienaren, bezittingen die je dienaar sterker maken en toverspreuken met diverse effecten. Verder kun je deze energie gebruiken om meer kaarten te trekken, dienaren te verplaatsen of meer energie toe te voegen aan je energiepool. De keuze is aan jou en het vergt ware vaardigheid om de voorbereidingen van de strijd te beheersen!
In de strijdfase gooien spelers de dobbelstenen - evenveel als de aanvalskracht van hun dienaar. Vervolgens worden de schadetellers op de juiste dienaren of het slagveld geplaatst. Dankzij een uniek systeem van Omen tokens kunnen spelers de uitkomst van de dobbelstenen aanpassen voordat de schade wordt verdeeld.
Sorcerer is in 2012 ontwikkeld, waarna er intensief is samengewerkt met de Tsjechische en Slowaakse bordspelgemeenschappen om de spelmechanica te verfijnen. Na vele testrondes en waardevolle feedback werd in 2016 de definitieve versie van Sorcerer gelanceerd. Dit strategisch kaartspel is een perfecte balans tussen strategie en willekeur, waarbij spelers nog steeds invloed hebben op de uitkomst.
Elke ronde start met een willekeurige dobbelsteenworp die de hoeveelheid 'energie' bepaalt. Deze energie wordt gebruikt om je hand te transformeren in een strijdveld vol dienaren, bezittingen die je dienaar sterker maken en toverspreuken met diverse effecten. Verder kun je deze energie gebruiken om meer kaarten te trekken, dienaren te verplaatsen of meer energie toe te voegen aan je energiepool. De keuze is aan jou en het vergt ware vaardigheid om de voorbereidingen van de strijd te beheersen!
In de strijdfase gooien spelers de dobbelstenen - evenveel als de aanvalskracht van hun dienaar. Vervolgens worden de schadetellers op de juiste dienaren of het slagveld geplaatst. Dankzij een uniek systeem van Omen tokens kunnen spelers de uitkomst van de dobbelstenen aanpassen voordat de schade wordt verdeeld.
Sorcerer is in 2012 ontwikkeld, waarna er intensief is samengewerkt met de Tsjechische en Slowaakse bordspelgemeenschappen om de spelmechanica te verfijnen. Na vele testrondes en waardevolle feedback werd in 2016 de definitieve versie van Sorcerer gelanceerd. Dit strategisch kaartspel is een perfecte balans tussen strategie en willekeur, waarbij spelers nog steeds invloed hebben op de uitkomst.
- Spelmechanismen
- Action Points, Deck, Bag, and Pool Building, Dice Rolling, Open Drafting, Push Your Luck
- Designer
- Peter Scholtz (I)